Film | Night at the Museum 3.

Zo schrijf ik nooit over films en zo twee keer kort na elkaar – en de derde komt eraan, want morgen (het is, nu ik dit schrijf, vrijdag 6/2) gaan we naar Michiel de Ruyter. Zoals ik in mijn vorige artikel – over Into the Woods – al schreef, zijn er nu aardig wat films net uitgekomen die ik graag wil zien. Ik kon er vorige week donderdag al eentje afstrepen en nu dus de tweede: Night at the Museum. The secret of the tomb. De derde film in de reeks alweer en stiekem hoop ik dat er nog een vierde komt eigenlijk, want ze zijn zo leuk!

Ik vond twee trailers op Youtube, bovenstaande is de eerste. Mocht je de tweede ook willen bekijken, dan kan dat hier.

Waar gaat de film over? 
Even vooraf: als je de eerste twee films niet gezien hebt, zou ik hier niet heengaan, want dan is het echt niet leuk. Er zitten veel verwijzingen in, dezelfde hoofdrolspelers (en dus ook acteurs) en het is wel een apart verhaal, maar het onderliggende verhaal loopt eigenlijk al twee films en daar sluit dit dus op aan.

Goed, Pathé vertelt ons – héél kort – het verhaal van de derde film…:

Zet je schrap voor de wildste en meest avontuurlijke Night at the Museum ooit!
Om te voorkomen dat de magie verdwijnt (van het tablet uit de eerdere films), begint nachtwaker Larry (Ben Stiller) in Secret of the Tomb aan een internationale zoektocht (Londen). Daarbij krijgt hij de hulp van een aantal oude bekenden (zoals Dexter, Attila de Hun, Jedidiah en Octavius en Teddy Roosevelt), maar ook van een aantal nieuwe figuren (waaronder een nieuwe dino en een farao!).’

Ook al is het maar een kort verhaaltje, het vat de film eigenlijk best goed samen – en dan blijft het ook nog vol verrassingen om er naar te gaan kijken vind ik. (:

Wat vond ik van de film? 
Aanrader! Dikke, dikke aanrader als je de andere films ook hebt gezien. Ben Stiller vind ik sowieso een geniale acteur en ook in deze film is hij weer heel grappig. Het is soms best wel spannend maar de humor zorgt ervoor dat het niet te eng wordt – zoals in de vorige twee films eigenlijk. Soms een beetje voorspelbaar maar daardoor niet minder grappig. En natuurlijk komen er ook weer allerlei nieuwe figuren tot leven en is er een nieuw verhaal, dat maakt het wel heel leuk. Het is best gek om Robin Williams (speelt Teddy Roosevelt) nog te zien acteren in deze film – hij is immers kort na de opnames doodgegaan. De film is daarom ook aan hem en aan Mickey Rooney (speelt één van de oude nachtwakers, kleine bijrol) opgedragen. Dat vond ik wel heel mooi. Het einde van de film leek even heel stom, maar toen kwam er een hele grappige wending en werd er nog een liedje gedraaid dat je na het kijken van deze film nooit meer normaal kunt horen (en nee, ik ga natuurlijk niet vertellen wat voor liedje, haha). Uiteraard wel weer een happy ending dus, wat ik ook wel had verwacht. Nogmaals: gaat dat zien!

Wil je meer weten over de film en de acteurs? Klik dan even hier.

Geef een reactie

