Ik ging een eindje fietsen.

DSCN0726

Het stond al een tijdje op mijn lijstje om meer te gaan doen: fietsen. Ik fiets heel weinig (terwijl ik een hele fijne fiets heb), zeker als het koud is en als het regent, sneeuwt of er ligt nog sneeuw, dan ga ik ook niet. Doordat ik alleen op dinsdag- en vrijdagochtend werk (post bezorgen) kom ik op andere dagen soms (bijna) de hele dag niet buiten. Vandaag (woensdag) scheen het zonnetje zo mooi en het was ook niet heel koud (met handschoenen zonder vingertoppen aan en een muts op en sjaal om) en dus fietste ik een eindje door het dorp. Ik maakte wat foto’s en die wil ik vandaag met jullie delen, zodat je bijna de zonnestralen door je scherm heen kan voelen! 😉

DSCN0718
Hier en daar lag er ijs op het water en daar maakten deze meerkoeten gebruik van.

Schuifel, schuifel over het ijs, haha.

DSCN0720 DSCN0731

DSCN0730 DSCN0727
Het paadje waar ik over fietste is vlakbij mijn huis, maar je hebt meteen het idee dat je helemaal buiten het dorp bent doordat er veel groen is, veel bomen en water.

DSCN0728 DSCN0725

Via de weg die om en door het dorp ligt fietste ik weer terug. Het was dus maar een klein rondje (nu ik dit schrijf – meteen nadat ik thuisgekomen ben – is het ineens heel bewolkt!), maar het was erg fijn om weer eens een eindje te fietsen in het zonnetje. Als het morgen (als dit online komt dus, donderdag) weer zulk weer is (of vergelijkbaar) ga ik weer een (ander) rondje fietsen!

Toen ik op de ‘grote’ weg fietste dacht ik aan het eerste rondje dat ik met deze fiets maakte. Dat was vorig jaar op mijn verjaardag (1 april). Het was toen ook prachtig weer en ’s avonds nog zo warm dat ik zonder jas kon fietsen. Ik ging toen een kort rondje om het dorp omdat ik mijn nieuwe fiets – want die had ik ’s middags gekregen voor mijn verjaardag – graag wilde uitproberen. Voor het fietsen hadden we pizza gegeten en rosé gedronken op het balkon in het zonnetje. Heerlijk! Vaak als ik dan nu een eindje ga fietsen moet ik daaraan denken omdat ik toen deze fiets heb gekregen. Ik vind het een hele fijne herinnering, ik hoop dat het dit jaar op mijn verjaardag weer zulk fijn weer wordt dat we buiten kunnen zitten en genieten!

DSCN0732

Hou jij ook van fietsen?

 

Een gedachte over “Ik ging een eindje fietsen.

Geef een reactie

