Day Zero Project | Update januari.

Het eerste jaar van het Day Zero Project is voorbij! Omgevlogen, kan ik wel zeggen. Inmiddels heb ik al aardig wat doelen volbracht, maar ook een heleboel nog niet. Gelukkig heb ik nog ongeveer anderhalf jaar (tot oktober 2016) om de rest van de doelen te volbrengen, hoewel er best wat lastige doelen opstaan vind ik. Ga ik bijvoorbeeld de Apeldoornse Vierdaagse uitlopen? Dit jaar niet, dus dan moet het volgend jaar worden als ik dat doel wil volbrengen. En ga ik naar een concert van Maria Mena? Concert at Sea moet toch lukken – al is het maar één dag. Dat soort doelen, die zijn best lastig, haha. Voor nu eerst een update van de maand januari! Ik volbracht een aantal doelen en werkte ook weer aan een aantal (die nog niet klaar zijn).

DSCN0699

Doel 25: een kleurboek kleuren (tenminste 20 kleurplaten)
Per 5 gekleurde platen hield ik jullie op de hoogte en afgelopen maand tikte ik de 20 kleurplaten aan. Ik ben wel verder gaan kleuren trouwens, ik denk dat ik na de volgende 5 kleurplaten gewoon weer een artikeltje erover schrijf, want dat vind ik leuk! Is me goed bevallen, zoveel kleuren. Daar ga ik dan ook zeker niet mee stoppen!

Doel 54: een maand geen Facebook gebruiken 
Ik las wel mijn privéberichten (heb bijvoorbeeld een groep met mijn schoonfamilie) en ik speelde wat spelletjes (want dat vind ik leuk) maar ik las verder niets en bekeek ook niet mijn meldingen. Mijn blogartikelen werden automatisch gedeeld – er zijn aardig wat mensen die op mijn blog terechtkomen via Facebook – maar dat was het dan ook. Verder heb ik de hele maand Facebook niet gebruikt. Vorig jaar heb ik dit ook een keer een maand gedaan – samen met Johan – en dat beviel ook erg goed. Net als toen las ik nu veel meer (zul je zo wel zien bij de tussenstand van het doel ’50 boeken lezen’), ik puzzelde meer en kleurde meer. Johan hield me wel op de hoogte van wat belangrijkere dingen (iemand geslaagd voor studie, iemand bevallen van een kindje – vooral voor de foto’s want verder had ik het al op een andere manier gehoord) dus ik heb voor mijn gevoel niets gemist. Het voordeel? Ik heb nu ook niet echt behoefte om allerlei dingen terug te gaan lezen of nu überhaupt te gaan lezen. De vorige keer kwam ‘meer Facebook’en’ vanzelf weer terug na een tijdje, ik ben benieuwd of dat nu ook weer gaat gebeuren. Voor nu kan dit doel in ieder geval van mijn lijstje afgestreept worden!

Doel 60: een jaar lang iedere week een leuk iemand zien/spreken – bewust een afspraak daarvoor maken (tot februari 2015) 
Vorig jaar was ik hier meteen mee begonnen natuurlijk – want: leuk doel! – en dus liep het tot februari 2015, nu dus. Het doel kan nu afgestreept worden. Heb ik precies bijgehouden wie ik iedere week sprak en zag? Nee, dat valt eigenlijk wel mee. Maar ik besteedde wel meer aandacht aan mijn vriend(inn)en – en andere leuke mensen zoals familie – dan ik eerder deed. Je gaat er toch wat bewuster mee om op een of andere manier. Dat ga ik natuurlijk voortzetten, want het is zo leuk om je te omringen met leuke mensen en contact te maken!

Doel 88: 50 boeken lezen (28/50) 
De tussenstand van het boeken lezen staat nu op 28 boeken. Gaat lekker dus! Afgelopen maand las ik een flink aantal boeken, namelijk 3: Haar naam was Sarah (grote aanrader, wat een prachtig boek is dat!), Sjaloom, sjaloom (over een Tsjechische Jood die na WOII naar Israël vertrekt en daar het ontstaan van de Israëlische staat – in 1948 – en dergelijke ontwikkelingen eromheen meemaakt; best interessant maar een aanrader zou ik het niet willen noemen; het was vooral moeilijk geschreven) en Het evangelie van Lucifer, een boek dat ik pas afgelopen zaterdag op het Boekenfestijn kocht en nu al uit heb omdat het zo spannend en goed was. Dit is wel echt een aanrader! Nu ga ik weer een nieuw boek kiezen om te lezen, hihi. Ik was begonnen – voor Het evangelie van Lucifer – aan De Tweeling van Tessa de Roo, maar daar kwam ik absoluut niet doorheen. Wat een moeilijk geschreven, langdradig en saai boek… (sorry voor de mensen die het helemaal geweldig vinden) Het nieuwe boek dat ik ga lezen wordt denk ik weer een thriller, want ik hou van thrillers!

En dat was het alweer! Deze maand dus 3 doelen volbracht en aan één weer hard gewerkt. Ik hoop dat komende maand me een vervolgverhaal op mijn blog gaat brengen, want daar heb ik het al een tijdje over met Johan – hij wil dan graag de tekeningen erbij maken. Ik kan alleen steeds geen leuk onderwerp bedenken – of een leuk avontuur dat mijn onderwerp (dat ik nu in mijn hoofd heb) gaat beleven, haha. Nou ja, dat komt wel weer goed. Verder zie ik wel wat ik ga doen deze maand, ik heb niet echt iets gepland staan en dat werkt vaak het beste voor dit project, heb ik gemerkt! (:

Nog even de tussenstand… 
Behaalde doelen: 50 (!)
Doelen waar aan gewerkt wordt: 10
Nog te behalen doelen: 41 

Het schiet al aardig op! Ik ben – als je de doelen waar aan gewerkt wordt niet meerekent – bijna op de helft, na een jaar. Dat vind ik toch wel heel netjes! Het was een goed besluit om dit project te gaan doen, ik vind het nog steeds heel leuk!

Een gedachte over “Day Zero Project | Update januari.

Geef een reactie

