We gingen een dagje naar Den Haag en Scheveningen.

Het blijft leuk, naar het Omniversum en naar Scheveningen gaan. En naar het strand in het algemeen. Ik ben helemaal geen strandmens, als in: ik zou nooit op vakantie gaan om alleen maar aan het strand te liggen, en als het 30 graden is (of ergens in die richting) vind ik er ook niets aan, maar ik vind het wel fijn om over het strand te wandelen bij normale temperaturen, of als het hard waait bijvoorbeeld. Zo ook zaterdag: het waaide hard en het was best koud, maar de zon scheen en het was droog.

Johan had een tijdje geleden bij het Omniversum twee kaartjes gewonnen voor de film Giganten uit de ijstijd, over mammoeten en sabeltandtijgers en dat soort beesten. Een film waar we zelf nooit heen zouden gaan, maar als je kaartjes wint ga je toch 😉 Maar niet voordat we eerst bij Ikea hadden ontbeten! Dat was één van de cadeautjes uit de adventskalender van mij voor Johan. Ontbijten bij Ikea is altijd fijn (:

DSCN0658

Het was best een mooie film, de animaties vonden we niet echt bijzonder maar de informatie en de sneeuw- en natuurbeelden waren wel erg mooi. Zo bizar eigenlijk dat er nog compleet intacte mammoeten en dergelijke dieren worden gevonden! Er is zelfs een skelet van een baby-mammoet gevonden met haar erop, modder in haar keel en de organen nog intact! Na deze film hebben we ook de film Jerusalem nog gekeken (tweede film kost €5,50 p.p, blijkbaar ook als de eerste film gratis is doordat je vrijkaartjes hebt, leuke meevaller!) want die wilde Johan nog graag zien. Ik heb ‘m al een keer gekeken (met een vriendin) maar het was best mooi om ‘m nog eens te zien.

FSCN0660 FSCN0664
Voor de oplettende kijker: we zaten inderdaad bij de tweede film op een andere plek, meer aan de zijkant, bij de eerste film meer in het midden. In het midden kijkt fijner.

Na de film zijn we doorgereden naar Scheveningen – tip: je kan van 1 november t/m 1 maart gratis parkeren op het Zwarte Pad, vlakbij het strand – en hebben we eerst geluncht: Johan had een hamburger (en wat voor één!) en ik een clubsandwich met (o.a.) zalm. Dat was lekker!

DSCN0666 DSCN0667

Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt over de boulevard en over het strand. Het was best druk en ook best wel koud, maar wel lekker weer om te wandelen én om foto’s te maken! Hieronder alvast een aantal foto’s, binnenkort nog wat meer want ik heb er weer eens teveel gemaakt (iets met mooi licht, mensen en veel honden) en ik kon niet zo goed kiezen haha. Na deze wandeling zijn we nog naar het centrum van Den Haag geweest waar we door de stad hebben gewandeld, waarna we weer naar huis zijn gegaan: een dagje weg! Het was leuk (:

DSCN0669

DSCN0681

DSCN0694

DSCN0699

DSCN0709

(de drie foto’s hieronder zijn door Johan gemaakt, de rest door mij)

P1110052

P1110421

P1110422

Binnenkort dus nog wat foto’s van het strand (en vooral van mensen en honden). Ik vind trouwens dat de Pier niet meer moet worden opgeknapt maar 10 jaar zo gelaten moet worden en dan wil ik er foto’s maken, haha. Ik hou van verlaten locaties (:

2 gedachtes over “We gingen een dagje naar Den Haag en Scheveningen.

Geef een reactie

