Stiekem hebben wij al vakantieplannen.

En nu wil ik op vakantie. Dat heb ik altijd als we plannen maken voor een reisje. We hebben het al over van alles gehad: van Zuid-Limburg (omdat Valkenburg afgelopen november zo leuk was) tot Normandië (want Johan wil een keer naar Mont Saint-Michel – je weet wel, dat kleine eilandje met dat kasteeltje erop) tot Rome (want: Rome) tot Praag (want: Praag) en Wenen. En dat gaat het waarschijnlijk worden: Wenen!

Johan is er in 2011 geweest met een treinreis. Toen kenden we elkaar net een paar maanden, maar hij had die reis al geboekt en ik had er geen geld voor, dus ging ik met mijn ouders en nicht mee op vakantie naar Zweden. Dat was een hele fijne reis, overigens (zie de foto hieronder, zomaar een ideetje van de sfeer; ik hou van Scandinavië!).

IMGP0439

Maar dat terzijde, want het ging over onze vakantieplannen van dit jaar en het idee is dus om naar Wenen te gaan. Ik ben er zelf ook ooit een keer geweest, ik weet niet meer wanneer eigenlijk, lang geleden in ieder geval. Ik weet nog dat we bij slot Schönbrunn zijn geweest en dat er een groot reuzenrad in de stad was – bij het Prater, een soort vaste kermis (maar dat wist ik toen niet, haha). Verder wist ik eigenlijk niet meer zoveel van Wenen af.

Het plan is nu om met het vliegtuig te gaan (is een stuk goedkoper dan met de auto hebben we al uitgerekend, een retour kan vanaf Rotterdam – handig! – en het kost maar iets van €70 per persoon, daar kun je niet voor naar Wenen rijden met de auto, is toch zo’n 1150 kilometer) en dan in de stad of dichtbij de stad een ho(s)tel te boeken. We zijn nog aan het kijken hoe en wat maar hé, we hebben nog even en het zijn nog maar plannen, haha. Wat we tot nu toe hebben bedacht om te gaan bekijken is in ieder geval het Prater, slot Schönbrunn, de Sint Stephansdom (de toren kun je ook beklimmen) en de dierentuin (want wij houden van dierentuinen én ze hebben koala’s en reuzenpanda’s <3). Dit jaar hoeven we in ieder geval niet in het hoogseizoen te gaan omdat ik nu niet studeer, dus dat scheelt mooi weer een hoop centjes én waarschijnlijk ook een hoop drukte. Dat vind ik wel fijn.

15089957705_7ef17bfac7_z
Sint Stephansdom – Bron

Wenen dus! Is iemand van jullie wel eens in Wenen geweest en zo ja, wat vond je ervan? Nog tips van wat we echt moeten zien, waar we echt iets moeten eten of drinken of waar we kunnen slapen? (ik zeg maar wat) Het lijkt me heel leuk, Wenen is echt wel een mooie stad 🙂

7 gedachtes over “Stiekem hebben wij al vakantieplannen.

  1. Leuk dat je al weet waar je heen wilt! De voorpret van een vakantie vind ik altijd zo leuk! Dingen uitzoeken wat je gaat bezichtigen of gaat ondernemen of juist niet 😉 . Enjoy!

  2. Op de één of andere manier trekt Wenen me helemaal niet, maar als ik naar de reactie hierboven kijk zal ik dat idee moeten bijstellen, haha. Je hebt er sowieso wel prachtige musea, dus je kan je wel vermaken denk ik ;). En ik zou zeker gaan vliegen, dat kan tegenwoordig binnen Europa zo spotgoedkoop, de auto is echt de moeite niet (tenzij je wil roadtrippen en verschillende stops maakt onderweg).

    1. Dat heb je met sommige steden of landen, heb ik bijvoorbeeld met Barcelona en Turkije, heel grappig 😉
      Zijn we sowieso van plan, dat is inderdaad een stuk goedkoper dan met de auto, zeker als je rechtstreeks gaat zoals ons plan is.

      1. Neee Barça stelt ook niks voor. En Turkije ook niet, tenminste, niet als strand-/zon-/vakantieland. Qua Istanbul ben ik wel van mening veranderd, haha!

  3. Mooiste stad ter wereld…kom er regelmatig! Prachtige architectuur, het is net alsof je in een groot museum loopt. De Hofburg is ook zeker een bezoekje waard met daarnaast het naturhistorisches museum. Verder is het echt een stad om heerlijk in rond te struinen. Als je de ring afloopt (of een gedeelte ervan) kom je ook nog een boel moois tegen. Bij het Donaukanaal is het leuk zitten (voor het adres van de beste ijssalon ever kun je me vragen). Verder is Schloss Belverdere ook heel leuk om te bezoeken, prachtige tuinen en een oase van rust. Als je van musicals houdt is Wenen ook de place to be. Je kunt een uur voor aanvang van de voorstelling je bij de theaterkasse melden, ze verkopen daar dan restkaarten voor zeer weinig geld. Zo zat ik vorig jaar voor 15 euro op rij 4 bij Elisabeth. Als je de kaarten eerder koopt zijn ze duurder. Soms heb je zelfs kaarten voor tien euro.

    1. Dank je voor de tips! Goeie ijssalons zijn natuurlijk altijd fijn, dus kom maar door! 🙂
      Ben benieuwd! Ik ben er in 2000 een keer geweest (gisteren even opgezocht bij mijn ouders thuis, haha) maar weet ik niet zoveel meer van dus ik heb er wel zin in om weer eens heen te gaan!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.