Dit wil ik in ieder geval in 2015 doen!

Het is bijna 2015. 2014 is omgevlogen voor mijn gevoel. Het was een jaar met heel veel verschillende dingen, zowel leuke als minder leuke – maar daar lezen jullie nog wel een update over een dezer dagen. Vandaag heb ik voor jullie een lijstje met wat ik in 2015 in ieder geval graag wil gaan doen of al van plan ben!

P1100902

  • Een mooie reis maken samen met Johan. We zijn nu niet gebonden aan het hoogseizoen omdat ik niet naar school ga momenteel of in het onderwijs werkzaam ben, dus zijn we van plan om in juni (bijvoorbeeld) op vakantie te gaan. Waarheen zijn we nog niet uit, maar dat komt vanzelf. Als het maar een leuke reis wordt met (hopelijk) mooi weer, veel tijd samen, veel gezelligheid, mooie natuur en cultuur (liefst historisch, hihi)!
  • Weer studeren! Je hebt het al kunnen lezen: in september 2015 ga ik waarschijnlijk weer studeren! Ik heb zelfs hoogstwaarschijnlijk recht op een studiebeurs voor 12 maanden én een studenten-OV dus dat is ideaal. Het wordt dan de lerarenopleiding geschiedenis op de hogeschool van Rotterdam, waarbij ik in één jaar een tweedegraads bevoegdheid kan behalen – dan mag je lesgeven op het vmbo, het mbo en in de onderbouw van de havo en het vwo. Een eerstegraads bevoegdheid (waarbij je ook les mag geven in de bovenbouw van de havo en het vwo) kan ik dan altijd eventueel nog behalen.
  • Evangelisatie- en recreatiewerk op de camping gaan doen. Ik heb me alweer aangemeld want ik wil weer heel graag. Het is altijd zo fijn en gezellig!
  • Veel lezen en mezelf blijven ontwikkelen. Ik wil graag naast mijn studie blijven werken bij het museum als conservator en daarnaast heb ik nu een cursus sociale psychologie hier liggen (geleend van een vriend) die ik wil gaan lezen. Wie weet, kennis is altijd leuk en mooi meegenomen.
  • Nog meer contact maken met mensen en met mensen afspreken in plaats van ze digitaal te spreken. Hoewel het digitale contact ook heel warm en fijn kan zijn – zeker op afstand – ben ik wel van plan om meer met mensen af te gaan spreken (dat kan ook gratis of budget natuurlijk), want écht contact is toch het fijnste.
  • Creatief bezig zijn. Op welke manier dan ook, want ik ben denk ik best creatief maar ik geef het vaak nauwelijks een kans. Dat wil ik in 2015 wel gaan doen!
  • Verder met het Day Zero Project – want ik vind het nog steeds leuk en er staan nog zat leuke doelen op mijn lijst.
  • Iedere dag proberen om met een positieve gedachte op te staan en naar bed te gaan, en die positieve gedachten ook gedurende de dag mee te nemen zodat ik positief de wereld inga en mensen benader. Positiviteit krijg je vaak terug als je het uitdeelt en dat is mooi.
  • Mijn blog verder ontwikkelen met onder andere een nieuwe lay-out en een nieuwe ‘about’-pagina. Verder wil ik ook blijven ontwikkelen met serieuze(re) artikelen, want ik merk dat ik het heel tof vind om dat soort artikelen te schrijven.
  • En, heel belangrijk, zo niet het allerbelangrijkste: genieten genieten genieten! Me minder zorgen maken over dingen waar ik toch nauwelijks of geen invloed op heb en minder in het verleden of in de toekomst leven, maar genieten van het hier en nu wat ook prachtig kan zijn!

Wat zijn jouw doelen/voornemens voor 2015?

9 gedachtes over “Dit wil ik in ieder geval in 2015 doen!

    1. Ha, leuk om ook zelf weer eens naar dit artikel te kijken, ik wist niet eens meer wat ik precies allemaal had opgeschreven 😛
      Ik zie dat ik veel dingen al heb gedaan: ik heb een reisje gemaakt met Johan naar Rome en Wenen (dat was fantastisch!), ik ben begonnen met studeren, heb het evangelisatie- en recreatiewerk weer gedaan (alweer voor de zesde keer en het was weer super), ben bezig met het Day Zero Project – hoewel dat wel beter kan – en heb tot nu toe van veel dingen genoten. Het lezen mag wel weer wat meer, dat deed ik in het begin van het jaar, toen ik nog niet studeerde, meer dan nu, haha. En afspreken met mensen schiet er nu ook wel vaak bij in, helaas.

      Ik ga hier denk ik binnenkort een artikeltje over schrijven! Thanks voor de reminder 🙂

  1. Buiten het hoogseizoen op vakantie gaan is wel fijn! Dat kan nu nog niet want mijn vriend studeert nog, en dus zaten we met 35 graden in Kyoto XD (voor de rest was het maar gemiddeld 30 graden en dan kun je iets makkelijker 15 km per dag lopen, mijn vriend had een stappenteller op z’n 3DS :P).
    Ik wil in 2015 ook veel lezen, creatief bezig zijn (ik heb nog een aantal naaiprojecten en tekeningen op de planning staan), naar het Rien Poortvliet museum (ik zag op de site dat ze ook een Suske en Wiske tentoonstelling gaan houden!), verder met het 101-doelen project, verder bloggen (ben nu bezig alle Japanverslagjes in te plannen op alle zaterdagen tot aan de volgende zomervakantie – op woensdagen zullen dan andere dingen verschijnen), en natuurlijk ook genieten 🙂 Mijn vriend zei laatst trouwens dat ik echt geniet van hele kleine dingen en dat hij maar weinig mensen kent die dat doen. Dus dat moet ik er zeker inhouden als ik ga werken en elke dag zo lang van huis ben (en alleen ’s avonds en in het weekend thuis ben en dingen voor mezelf kan doen). Mijn zusje zei “Je leven is voorbij” (zij werkt al) maar dat ben ik niet van plan te laten gebeuren 😛 Andere mensen zeggen dat het juist begint als je gaat werken… Maargoed, we zien wel 😛

  2. Dat lijken me goede voornemens! Dat lezen en creatief bezig zijn heb ik ook altijd op de planning staan, maar het is zo moeilijk daar tijd voor vrij te maken zonder je nutteloos te voelen (terwijl het natuurlijk helemaal niet nutteloos is). En verder studeren vind ik ook altijd een goed plan! Zit er zelf ook over te denken een tweede master te doen als dat money-wise mogelijk is (kun je nagaan, ik moet eerst nog anderhalf jaar, haha).

    1. Dankjewel! 🙂 Ja lastig is dat hè! Ik heb er nu wel tijd voor omdat ik (nog) geen werk heb, en dan gebeurt het vaak nog steeds niet, faal :’)
      Haha stoer! Ik vind het wel ambitieus hoor 🙂 Maar inderdaad, nú kan het nog!

Geef een reactie

