Hersenspinsels (en wat ik afgelopen week deed).

Afgelopen week was ik weer een beetje terug op mijn blog. Nadat ik een paar dagen geen artikelen had geschreven en geplaatst, vond ik weer wat inspiratie én de zin (want de tijd heb ik wel) om wat artikelen te schrijven. Ik vind het belangrijk om aan mijn blog te werken, want het is echt een grote hobby van me geworden. Ik weet niet of ik het snel een passie zou noemen, want dat klinkt meteen zo ‘groots’ als je snapt wat ik bedoel, maar ik denk dat het wel aardig in de buurt komt. Ik vind het heerlijk om te schrijven, ik vind het leuk om nieuwe onderwerpen te bedenken om over te schrijven en ik vind het fijn om interactie te hebben met mijn lezers én te merken dat mijn blog langzaam maar gestaag aan het groeien is!

De ‘inhoudsvolle’ artikelen op mijn blog werden (en worden!) goed bezocht afgelopen week. Dat vind ik fijn, want ik vind het belangrijk om echt iets te kunnen vertellen op mijn blog wat ook bij mensen aankomt en wat iets te betekenen heeft, zowel voor mezelf als misschien ook voor mijn lezers. Artikelen over mijn geloof (in verhouding tot andere religies en op zichzelf staand), over dat ik ook maar een mens ben en dat het oké is om niet altijd maar te presteren en iets te plaatsen, over allerlei dingen die ik fijn vind en over mooie complimenten: ze verschenen afgelopen tijd allemaal op mijn blog en het zijn artikelen die ik graag terug lees. Ik ben er stiekem best trots op en dat ben ik lang niet altijd over mijn blog.

Ik vind het belangrijk om iets ‘met inhoud’, wat serieuzer dus, te plaatsen, maar ik vind het ook leuk om gewoon te vertellen dat ik afgelopen week een goede week had. Dat ik solliciteerde en niet werd aangenomen maar wel mooie reacties kreeg, dat ik mijn boek uitlas (en dus aan een nieuwe kan beginnen, yes! oké of eindelijk Bill Clintons biografie uitlezen en wij zijn ons brein van Dick Swaab die ik ook nog heb liggen) en eindelijk een oude National Geographic zodat ik nu de nieuwste Flow verder kan gaan lezen en dat ik met mijn moeder een dagje naar de sauna (Thermen Bussloo) ging. Dat was superfijn en ik kwam helemaal ontspannen weer terug. Oh, dat kan ik dan meteen afstrepen van mijn Day Zero Project-lijst!

DSCN0549
Dit boek las ik uit. Apart boek.

En ik vind het ook leuk om te vertellen dat Johan een kerstpakket heeft gehad (als ik dit schrijf is hij er nog niet – op vrijdag – en het is dus nog een verrassing wat er in zit), dat we steeds meer kerstkaartjes krijgen en dat ik dat zo gezellig vind staan in huis, dat ik leuke cadeautjes krijg in de adventskalender (binnenkort, rond kerst, op de blog!), dat we morgenochtend (zaterdag) waarschijnlijk naar de bioscoop gaan en daarna naar mijn ouders met wie we ’s avonds gaan uit eten voor hun 35e trouwdag die aanstaande zondag is (ik moet nog een cadeautje kopen, oeps!) en dat ik van Sandd zelf een kerst-cadeautje mocht uitzoeken en dat ik heb gekozen voor de Diner Jaarkaart waarbij je bij (ongeveer 1000) geselecteerde restaurants 25% korting krijgt op de gehele rekening.

DSCN0592
Adventskalender die ik van Johan kreeg

Dat soort dingen vind ik ook leuk om te vertellen en die worden ook goed ontvangen vaak, maar ik vind het dus best lastig om een goede balans, een goede mix, te vinden tussen serieuze en minder serieuze artikelen. Tips zijn welkom! Heb jij een blog en zo ja, waar schrijf je over en waarom? Wat vind je leuk om op mijn blog te lezen: serieuzere artikelen, luchtige artikelen of een mix?

Nu vertelde ik je wat ik afgelopen week deed, wat ik zoal lees en wat ik zoal van plan ben in een soort mix van serieus en luchtig. Misschien vind ik dat nog wel het fijnste: dat het eigenlijk niet uitmaakt en ik het met elkaar kan mengen tot een mooie mix die voor mij goed voelt.

Wat kun je komende tijd op mijn blog verwachten? De cadeautjes van Johan voor mij en van mij voor Johan uit onze adventskalenders, een artikel over religie (wat ik nog moet bedenken en vormgeven en schrijven, ik vind het stiekem best lastig maar wel heel interessant en het vorige artikel werd heel goed ontvangen, dankjewel, lief!), een update van het Day Zero Project (begin januari), een terugblik op 2014, mijn 2014 in muziek… Ik heb nog wel een aantal ideeën zoals je ziet. Nu nog uitwerken, want dat gaat nog wel eens mis haha. Ik heb wel zin in een nieuw blog-jaar met nieuwe uitdagingen en ideeën en misschien wat nieuwe rubrieken. Ook wil ik heel graag een mooie nieuwe lay-out die wat professioneler is, maar ik ben daar zo’n kneus in haha. Ik vind WordPress heel fijn werken dus daar wil ik graag bij blijven. Iemand die goed is met lay-outs in de zaal? Laat je horen!

En dan nu nog even een liedje dat ik veel luister, wat me eraan herinnert dat het niet altijd uitmaakt en dat je niet alles kan, want je bent ook maar een mens. En dat is oké.

4 gedachtes over “Hersenspinsels (en wat ik afgelopen week deed).

  1. De mix van serieuze en niet-zo-serieuze artikelen, zoals je nu op je blog hebt, vind ik erg leuk 🙂
    Ik heb weer even een blog-opschoonactie gehouden (als in, blogs die ik niet meer leuk vind uit mijn lijst gegooid), maar die van jou blijf ik komend jaar ook lezen!
    Zelf ben ik nu nog even druk bezig om Japanreis-artikelen in te plannen voor alle komende zaterdagen. De tag waar jij me voor hebt getagged, staat ook nog op mijn schrijflijstje hoor 😉

    1. Dankjewel! Ik leeg mijn Bloglovin’-lijst ook wel eens haha, maar ik volg jou ook nog steeds en ik lees alles ook al reageer ik veel te weinig 😉
      Ben benieuwd naar je andere Japan-verhalen, volg het allemaal 🙂

  2. Het is inderdaad niet altijd makkelijk inspiratie op te doen. Ik krijg de meeste inspiratie als ik niet te veel nadenk. En vaak wanneer ik bezig ben met huishoudelijke taken zoals strijken/was opvouwen ofzo, of wanneer ik in bed lig/onder de douche sta. Dus niet te veel zoeken, het komt vanzelf ;-). Ik heb je blog pas sinds kort ontdekt, het leukste aan jouw blog vind ik de afwisseling. Dit probeer ik er bij mij ook in te verwerken, een combinatie van serieus en luchtig. Met wat humor.
    Dat vind ik prettig om te lezen. Jij plaats ook fijne artikelen over onderwerpen waar je over mee kan praten!
    Dus ik zou zeggen ga zo door! Ennuh ik ben ook benieuwd naar je cadeautjes ;-).

Geef een reactie

