Anti-bucketlist: wat ik absoluut niet wil doen.

Louise schreef van de week een leuk artikel over haar anti-bucketlist. In plaats van altijd maar te noteren wat je in je leven allemaal nog wil doen, besloot ze een lijst te maken met dingen die ze absoluut niet wil doen. Het leek me gelijk leuk om ook zo’n lijst te maken en daarom deel ik vandaag mijn lijst met een aantal dingen die ik nooit zou willen doen, plekken die ik nooit zou willen bezoeken, films die ik nooit zou willen zien en boeken die ik niet zou willen lezen.

P1100909

Dingen die ik nooit zou willen doen 
– Meedoen aan een televisieprogramma als Expeditie Robinson (totaal zinloos), Wie is de Mol (vind ik gewoon niet leuk), Boer zoekt vrouw (ik wil niet – fulltime – op een boerderij werken of met een boer trouwen en ik ben ook al getrouwd), Sex Academy of iets in die richting (doe normaal) of een muziekprogramma/talentenjacht (want: geen talent dat daarvoor geschikt is). Ik kijk deze programma’s overigens ook nooit, met uitzondering van een aantal muziekprogramma’s.
– Helemaal alleen op wereldreis gaan. Wel een uitdaging, maar het lijkt me gewoon zo ongezellig.
– 10 kinderen krijgen. Of 8. Of 6. Of meer dan 3. Vind ik meer dan zat. Als ik al kinderen wil. Ik denk het wel, maar nu nog niet. Maar niet zoveel dus. Gedoe.
– Geld uitgeven aan make-up.
– Uggs kopen. NATUURLIJK NIET.

Plekken die ik nooit zou willen bezoeken 
– Oorlogsgebieden.
– Midden-Oosten. Oké, met uitzondering van Israël en Jordanië dan denk ik, daar zou ik wel eens willen kijken als het er weer wat rustiger is.
– Antarctica. Prachtig hoor, maar waarom? Het kost superveel geld en je bent maar een paar dagen écht tussen het ijs. Dan kijk ik wel een film.

Verlaten plaatsen als Tsjernobyl en Prypjat lijken me dan wel weer helemaal fantastisch om heen te gaan. Daar ben ik volgens mij een beetje door geobsedeerd.

Films die ik nooit zou willen kijken 
– Films met het onderwerp voetbal. Niet in geïnteresseerd.
– Sinterklaas-films. Oké, met uitzondering van Sint, die was geniaal en sloeg nergens op.
– Lord of the Rings, The Hobbit en dat soort dingen. Gewoon nee.

Boeken die ik niet wil lezen 
– Arthur Japin. Ik heb ooit één boek van hem gelezen. Nooit meer.
– Wat geldt voor Japin, geldt ook voor Tim Krabbé. Eén keer, nooit meer.
– Alles wat te maken heeft met voetbal of een andere sport.
– Lord of the Rings. Gaap.
– Boeken met woorden en zinnen die zo moeilijk zijn dat ik er niets meer van begrijp.
– Biografieën van mensen die ik niet interessant vind.
– 50 tinten grijs en soortgelijke meuk.
– Bouquet-romans. (ik ben er zelfs zó niet in geïnteresseerd dat ik ‘boeket’ schreef en op Google moest zoeken hoe ik het echt moest schrijven omdat ik dat wel heel raar vond klinken.)

Wat wil jij nooit doen, welke plek wil jij nooit bezoeken, welke film hoef jij niet te kijken en welk boek wil je niet lezen? (ja, veel vragen in één, jeej voor veel vragen)

7 gedachtes over “Anti-bucketlist: wat ik absoluut niet wil doen.

  1. Volgens mij heb je iets tegen Lord of the Rings 😛
    Ik heb ook wel die verlaten-plaatsen-fascinatie. Zou ergens ook best wel eens naar Tsjernobyl willen, ik ben alleen bang dat ik het een te deprimerende plek vind. Daar ben ik namelijk óók gevoelig voor, al vind ik verlaten plaatsen nog zo gaaf.

    1. Haha ja. Nou ja, ik heb er niets tegen maar ik heb er ook helemaal niets mee 😉
      Dat is waar, veel verlaten plaatsen hebben dat. Afgelopen zomer was ik in Doel, een klein plaatsje onder Antwerpen dat ook verlaten is, en die sfeer die er dan hangt is zó bizar!

  2. Geweldig! We moeten al zoveel, van anderen maar vooral van onszelf dat het erg fijn is om een keer te bedenken wat voor ons niet hoeft. Ik denk ik steeds vaker nee dat hoef ik niet te hebben of te zien. Zo ga ik heel weinig shoppen en geef ik liever niet meer dan 20 Euro uit voor een trui ( uitverkoop of tweedehands mag ook) en hecht sowieso weinig waarde aan materiaal. Het gaat mij meer om ervaringen en gezondheid en liefde zijn stukken belangrijker dan het zien van een bepaalde film of het dragen van een designerjurk! Fijn dat jij dat even hebt gezegd.💋

  3. Haha, met bijna alles ben ik het wel eens 🙂 Ik hoef alleen niet naar Tsjernobyl 😛
    Lord of the Rings: ik heb alledrie de films gezien. Film 1 was nog wel leuk, maar film 2 en 3 vond ik persoonlijk niet interessant. De boeken ga ik dus ook niet lezen (mijn zusje las de Hobbit en ik zat ernaast en ik dacht… nee, niet mijn soort verhaal toch).

Geef een reactie

