Day Zero Project | Boeken.

DSCN0545

De tussenstand van het boeken lezen voor het Day Zero Project – en omdat ik lezen heel erg leuk vind, vond ik altijd al, maar ik er vaak niet aan toe kom en/of geen tijd voor maak – staat op 21 van de 50. Ik heb een tijdje erg fanatiek en veel gelezen, maar de laatste tijd lees ik weer veel minder. Jammer is dat natuurlijk. Toen mijn schoonzusje dan ook liet weten dat ze haar boekenkast grondig ging opruimen en ‘misschien wat boeken’ weg ging doen, greep ik dan ook mijn kans! Uit de drie (!) grote boodschappentassen vol boeken die zij naar de kringloopwinkel ging brengen zocht ik er een aantal uit en de komende tijd ben ik dus – hopelijk – weer veel aan het lezen! In het eerste boek ben ik al begonnen, goed hè, haha!

Omdat het erg veel wordt om over alle boeken te gaan vertellen waar het precies over gaat, vertel ik gewoon per boek even waarom ik het meegenomen heb!

DSCN0546
Deze heb ik al zó vaak zien liggen in de boekhandel.
Iedere keer werd ik weer getrokken door de kaft. Nu heb ik ‘m!

DSCN0547
Dit boek gaat over een meisje dat 80 dagen zat opgesloten.
In de kelder van Marc Dutroux. Ik ben altijd een beetje gefascineerd door dat soort verhalen.
Misschien heel erg, ik weet het. Haha. Ik wilde het boek toch lezen.

DSCN0548
Ergens dit jaar of eind vorig jaar was er een programma op televisie over meisjes met anorexia die dan geholpen werden, ‘tot op het bot.’ Ik heb dat gevolgd omdat ik het erg interessant vond. Daarom heb ik ook dit boek meegenomen, om weer een ander perspectief te krijgen. Ik ben er net in begonnen, het leest tot nu toe lekker vlot dus dat is fijn.

DSCN0550
Tja. Klassieker zullen we maar zeggen hè? Ik ben gewoon benieuwd.

DSCN0551
Dit boek is geschreven in de ik-vorm (hou ik van) en in brief-vorm (hou ik ook van).
En de kaft vond ik erg leuk. En m’n schoonzusje kwam er niet doorheen – haha, dat is een slechte reden om ‘m mee te nemen, ik weet het. Ik heb ‘m uitgelezen, maar het is niet echt een aanrader. Op zich wel een leuk boek, maar heel vreemd, haha.

DSCN0552
Ik weet niet meer waarom ik dit boek heb meegenomen. Schattig meisje? Haha!

DSCN0549
Ik vind de titel geniaal. (:

DSCN0553
Dit boekje bespreekt homoseksualiteit vanuit Bijbels perspectief. Ik ben daar wel benieuwd naar, want ik weet er eigenlijk niet zoveel vanaf wat de Bijbel daarover zegt.

DSCN0554
Deze nam ik mee omdat het geschreven is vanuit het perspectief van de hond. Dat is toch meesterlijk? Ik moest het wel meenemen, haha.

DSCN0556
Nog zo’n ‘klassieker’ die ik nog nooit heb gelezen. Komt nu dus verandering in!

DSCN0557
En nog één. 🙂

DSCN0555
Volgens mij gaat deze over de oorlog. Leek me wel interessant. Denk ik. Ik weet het niet meer zo goed, haha.

DSCN0559
Deze twee boekjes heb ik meegenomen voor mijn moeder.
Die kent Piggelmee nog van vroeger en wilde ze wel hebben, vandaar.

DSCN0558
En dit boek leende ik van mijn moeder. Bijzonder. Ik denk dat ik – op het taalgebruik na – nog wel eens een boek van Herman Koch wil lezen, het was wel vlot en bijzonder geschreven.

Als je nog boeken wilt van dit lijstje als ik ze uit heb, geef dan even een gil! (behalve Piggelmee en Het Diner dus) Dan kun je wel iets overnemen (gratis, ik heb ze ook gratis gekregen)! Welk boek staat nog op jouw leeslijstje?

5 gedachtes over “Day Zero Project | Boeken.

  1. Ik herken je “probleem” dat je heel erg houdt van boeken lezen maar er niet aan toekomt of er niet de tijd voor neemt. Ik heb mezelf ook ten doel gesteld om eerst maar eens de boeken die ik in de kast heb staan te lezen voordat ik een abonnement op de bieb neem, want waarschijnlijk moet ik de boeken dan alweer inleveren nog voor ik er ook maar één pagina van heb gelezen. Wat betreft je boeken: de eerste twee boeken heb ik ook gelezen en vond ze beiden erg mooi. De ander boeken ken ik niet terwijl de tweeling wel een klassieker is inderdaad. Dat boek over homoseksualiteit en over anorexia lijken me wel interessant om te lezen.

    1. Dat is ook mijn plan. Er staan nog een hoop boeken op mijn leeslijstje, sowieso deze stapel en daarnaast mag ik van een vriend ook altijd boeken lenen – die heeft ook een kast vol – dus ik hoef voorlopig nog geen lid te worden van de bieb, haha!
      Oké! 🙂 Ik ben benieuwd! Ik zal het onthouden, ik ga de boeken waarschijnlijk allemaal weer weggeven/naar de kringloop brengen als ze uit zijn dus mocht je er eentje willen hebben dan kan dat!

      1. Succes met lezen en inderdaad je kunt ook gewoon boeken lenen van mensen om je heen 😉 . Wat lief dat je me de boeken aanbiedt maar misschien is het nog wel een leuker idee als je ze geeft aan een van de http://www.books4life.nl/ books4life winkels. Als je, je gelezen boeken hier inlevert dan gaat het geld naar een goed doel!

Geef een reactie

