Vakantie Emmen | Dag 2: Dierentuin Emmen (1/2)

Op dag twee van de vakantie was het tijd voor de dierentuin! Deze dierentuin was ik nog nooit geweest – of een keer toen ik heel klein was maar daar weet ik dan in ieder geval niets meer van – dus dat was wel heel leuk!

DSCN0352

Het was een leuke dag, bij onze kaartjes (met korting, via Marktplaats hadden we waardebonnen gekocht waarmee je voor €15 p.p naar binnen kon) kregen we allemaal een panoramakaart (grote ansichtkaart met een dier uit de dierentuin erop) en patat met een snack, dus we hadden een warme lunch. Voor €5 p.p kun je in de dierentuin de hele dag onbeperkt koffie halen dus dat hebben we ook gedaan, zodat we lekker veel koffie konden drinken. Het was een gezellige dag en we hebben veel dieren gezien! Het enige nadeel van deze dierentuin vond ik dat er erg veel aandacht wordt besteed aan evolutie, aan dinosaurussen en aan fossielen. Hier heb ik zelf eigenlijk niet zoveel (lees: niets) mee en er lag best wel de nadruk op aan het begin van de dierentuin. Hier waren eigenlijk nauwelijks levende dieren en dat vond ik wel jammer. De vlindertuin was daarentegen één van mijn favoriete onderdelen, wat een mooie vlindertuin is er in deze dierentuin! Er waren héél veel vlinders! Hier heb ik dan ook de meeste foto’s van gemaakt, hihi. Ik heb sowieso best wat mooie foto’s gemaakt vind ik zelf, daarom heb ik deze dag opgedeeld in twee delen!

DSCN0336
Dit is de koraalduivel, mijn favoriete vis. Ik vind ze zo mooi!

DSCN0344

DSCN0346

DSCN0354
In de kinderboerderij moesten we natuurlijk wel even de geiten aaien!
Deze was wel héél erg groot!

DSCN0361

DSCN0363
Er zaten heel veel reigers in het park (wilde). Ik vind dat zulke mooie vogels!

DSCN0365

Dit was deel 1 van de foto’s die ik maakte in Dierenpark Emmen! Binnenkort deel 2!

 

 

2 gedachtes over “Vakantie Emmen | Dag 2: Dierentuin Emmen (1/2)

Geef een reactie

