30 dagen blog-challenge | dag 14.

Het gaat vandaag over sport. Ik schrijf niet vaak over sport op mijn blog. Dat heeft ook een reden: ik hou eigenlijk niet zo van sport. Althans, ik hou wel van sport, maar ik ben bijvoorbeeld niet helemaal verliefd op één bepaalde sport waar ik alles van volg en alles voor doe en … ga zo maar door. Dat heb ik niet. De opdracht van vandaag is ‘je favoriete sport’ en dat vind ik dan ook best een lastige opdracht. Ik volg een aantal blogs van mensen die veel hardlopen en er ook echt heel hard voor werken om bijvoorbeeld een (halve) marathon te kunnen lopen en dat vind ik zo gaaf! Ik word daar wel blij van, maar het inspireert me niet om zelf te gaan hardlopen (of om welke andere sport dan ook te gaan doen). Hihi. Hardlopen is niet mijn ding.

Oh ja, het ging over favoriete sport, niet over sporten waar je een hekel aan hebt – dan kan ik er nog wel meer bedenken namelijk. Vroeger zat ik op gymnastiek en dat vond ik heel erg leuk om te doen. Nu zou ik het niet zo snel meer gaan doen, maar turnen vind ik bijvoorbeeld nog steeds prachtig om naar te kijken. Dit geldt trouwens ook voor kunstschaatsen, dat kan ik helemaal niet en wil ik ook niet leren, hihi, maar ik vind het fantastisch om op televisie te kijken. Ik vind dat zulke sierlijke sporten, heel elegant en daar hou ik van. Ik heb trouwens ook aan badminton gedaan en dat vind ik ook heel erg leuk. Ik vind het niets aan om te kijken haha, maar ik vind het wel heel leuk om te spelen. Nog steeds, trouwens. Wedstrijden spelen was echter niet mijn ding, ik ben meer een ‘voor-de-lol-sporter’ denk ik. Ik ben namelijk helemaal niet ambitieus, ook niet op sportgebied. Vroeger, met meimaand-sportmaand (ken je dat nog? Ik weet niet of dat nog bestaat eigenlijk, ik vond het altijd superleuk) heb ik ook waterpolo gedaan en dat vond ik ook wel tof. Maar opnieuw: geen wedstrijden voor mij, en dus werd het niets haha. Oh, en dammen. Ook best interessant, maar om dat nou mijn hele leven te doen? Nee. Ik hou verder trouwens wel van wandelen en door mijn werk als postbezorger doe ik dat, naast fietsen, veel. Dat vind ik leuk. Mooie bijkomstigheid van mijn werk!

ik

Heel verhaal, maar ik ga er gewoon nog even een lijstje van maken met sporten die ik leuk vind om te kijken en sporten die ik leuk vind om te doen (of misschien wel allebei).

Leuk om te kijken 

  • EK en WK voetbal
  • Olympische Spelen – vooral turnen, kunstschaatsen en schaatsen
  • Schaatsen
  • Schansspringen (maar niet te lang, dan wordt het zo eentonig)
  • Timbersports (van die stoere mannen die dan bomen gaan omzagen en met bijlen gaan gooien etcetera, hou ik wel van haha)

Leuk om te doen

  • Badminton
  • Waterpolo
  • Wandelen
  • Fietsen (soms)
  • Dammen (soms)
  • Superheld spelen (hé, dat is ook een sport toch?)

Wat doe jij voor sport en wat vind je er zo leuk aan? Of hou je eigenlijk ook niet zo van sport?

 

Een gedachte over “30 dagen blog-challenge | dag 14.

  1. ~Leuk om te lezen! Ik dacht ok altijd dat hardlopen niet mijn ding was, ik had er echt een hekel aan. Maar sinds drie weken ben ik toch begonnen en het is best fijn!

Geef een reactie

