30 dagen blog-challenge | dag 9.

Vijf plekken waar je nog heen wil. Dat is de opdracht van vandaag. Klinkt heel makkelijk, maar stiekem is het best lastig, want ik wil nog naar véél meer dan 5 plekken! Ik heb er toch vijf uit kunnen zoeken en die deel ik vandaag met jullie 🙂

1. Verlaten plaatsen 
Ons bezoek aan Doel tijdens onze huwelijksreis heeft mijn fascinatie en liefde voor verlaten plaatsen/gebouwen alleen maar laten groeien. Daarom wil ik graag nog veel meer verlaten plaatsen en gebouwen bezoeken! Ik kan even geen specifiek voorbeeld bedenken, hoewel Tropicana Rotterdam héél hoog op mijn lijstje staat, omdat ik daar vroeger zelf heel vaak kwam.

DSC00148

2. Griekenland 
Ik zou heel graag een keer terug willen naar Griekenland. Meteora (zie foto hieronder) wil ik graag nog een keer heen als het mooier weer is, dan kun je denk ik heel ver kijken! Verder wil ik graag nog een keer terug naar Thasos en Thessaloniki, maar Athene lijkt me ook heel gaaf. Griekenland dus!

IMGP0347

3. Rome 
Ik ben nog nooit in Rome geweest – en dat noemt zichzelf dan historica, haha! Dat kan natuurlijk niet! Ik zou heel graag een keer naar Rome willen en dan lekker door de straten slenteren, de hoogtepunten maar ook de onbekendere dingen willen bezoeken… Sowieso ben ik in Italië alleen nog maar in Venetië geweest (één dag; zou daar ook graag nog een keer naartoe gaan trouwens) en ik wil nog veel meer van het land zien!

4. Canada 
Hier verloor ik een stukje van mijn hart. Ik ben er twee keer geweest (in 2002 en 2008) en ik vond het fantastisch. Wát een prachtig land! Bergen, dalen, rivieren, steden, cultuur en natuur, familie (!)… Ik vond alles fantastisch. Ik zou héél graag nog eens teruggaan en ook eens een nieuw stukje van het land ontdekken, zoals de oostkust. Ik ben eigenlijk ‘alleen nog maar’ in het westen geweest namelijk. (ik heb geen digitale foto’s, oeps…)

5. Scandinavië 
Een aantal landen en plaatsen in één klap, haha! Ik vind Scandinavië fantastisch, ook hier heb ik een stukje van mijn hart verloren! Ik heb al een flink gedeelte gezien, vooral van Zweden en Noorwegen, maar oh, wat is het daar mooi en wat wil ik graag een keer terug! Denemarken en Finland wil ik graag nog wat meer van zien, en – ik weet niet of het erbij hoort, maar volgens mij wel – ik wil nog heel graag eens naar IJsland. Dat lijkt me echt zo’n bijzonder land!

DSC_0170
Zweden 2010

Waar zou jij nog wel eens naartoe willen en waarom?

4 gedachtes over “30 dagen blog-challenge | dag 9.

  1. Waar ik heen zou willen? Ehm…
    – Terug naar Marokko
    – Nog een keer naar Costa Rica. Of naar een vergelijkbaar tropisch land
    – Galapagos
    – Safari in (Zuid-)Afrika
    – Nog een keer naar Israël, mocht het in dat land ooit nog weer ‘rustig’ worden
    – Transiberië-express
    – De hele Pan-American Highway afrijden

Geef een reactie

