Antwerpen | Straatbeeld.

Afgelopen week was ik drie dagen in Antwerpen met mijn moeder. Het was heerlijk weer en we hebben veel gezien, gedaan en vooral heel veel gelopen. Het was echt heel erg leuk! Ik heb een hoop foto’s gemaakt en de komende tijd gaan jullie er daarvan veel terugzien op mijn blog. Ik heb besloten om geen verslagjes per dag te maken, aangezien ik dan soms heel veel en soms heel weinig foto’s heb. Daarom maak ik verschillende artikelen over verschillende ‘onderwerpen’ zoals eten/drinken, ‘doen/zien’ en dergelijke. Vandaag wil ik jullie een aantal foto’s laten zien van het straatbeeld van Antwerpen. Een aantal zullen jullie later misschien nog terugzien in een ander artikel, omdat ik ook nog wat ga schrijven over een aantal dingen die we hebben gezien/gedaan en daar passen sommige foto’s ook bij 😉 Het is trouwens een héle kleine selectie, ik heb besloten om gewoon wat meer artikelen te plaatsen met wat minder foto’s.

SAM_7607

SAM_7624
Dinsdagavond: voetbal kijken op de Grote Markt.
We konden hier op ’n terrasje zitten en op een klein scherm kijken.
Rechts van ons was het grote scherm naast het stadhuis. België won overigens van Amerika, yes!

SAM_7639
Een kleine oase van rust in het centrum: de Vlaaikensgang.
Moeilijk te vinden, maar absoluut de moeite waard om even naar te zoeken!

SAM_7680
Uitzicht vanaf de tiende verdieping van het MAS (museum aan de stroom)

SAM_7703
Orthodoxe Joden. Het hostel staat in een wijk waar veel Joden wonen.
Erg bijzonder om zo een kijkje te nemen in hun cultuur. Die kindjes zijn allemaal zó schattig!

SAM_7735
Grote Markt

SAM_7758
Vanuit de historische paardentram (later meer hierover!)

SAM_7774
Kathedraal en straatbeeld

SAM_7742

Oh, wat hou ik van Antwerpen! En dit waren pas de eerste foto’s! Er staat nog een hoop moois op jullie te wachten! 🙂

 

5 gedachtes over “Antwerpen | Straatbeeld.

  1. Wauw! Wat een mooie foto’s! Ik ben nog nooit in Antwerpen geweest, maar na het zien van deze foto’s en je kleine verslag, moet ik het toch echt overwegen haha.
    Echt tof. Je schrijft ook erg leuk!

    Xx marit

Geef een reactie

