Persoonlijk | Artis.

Tweede Pinksterdag vind ik altijd zo’n dag waarop ik niet zo goed weet wat ik moet gaan doen. Meestal trekken we er daarom op uit en zo ook afgelopen maandag. Voor Johans verjaardag had ik hem een waardebon gegeven voor een dagje Artis en afgelopen maandag zijn we daarheen geweest! We gingen al vroeg weg bij mijn ouders (waar we het Pinksterweekend waren) en waren om iets over negen uur al in Artis. Artis gaat namelijk al om negen uur open, echt vroeg voor een dierentuin! Het was heel erg leuk, het was mooi weer (op een korte, heftige bui na toen we gelukkig binnen waren) en we hebben lekker koffie gedronken, een taartje gegeten, lekker geluncht en een ijsje gegeten. Na Artis zijn we doorgereden naar Ridderkerk om te eten en een film te kijken (Cloverfield) met mijn zwager en schoonzus. Dat was heel gezellig! Een geslaagde dag dus! Johan heeft een heleboel (meer dan 100!) foto’s gemaakt en een deel daarvan – alsnog een hele hoop, haha – ga ik nu aan jullie laten zien! 🙂

P1070943

P1070945
Kea aan het ontbijt…

P1070946

P1070949

P1070953

P1070955
Een stern met een snor!

P1070971
Zie je die sprinkhaan? We dachten dat die slang ‘m zo HAP, ging opeten, maar nee…

P1070974

P1070979
Deze kleine nijlgansjes kwamen heel nieuwsgierig op ons afgezwommen.
Johan kon ze bijna aaien 🙂

P1070988
Baby-girafje!

P1070991
En een baby-olifantje! Schattig!

P1070992

P1070995

P1070999

P1080006

P1080017
Er was een nóg kleinere gorilla dan die linker, zo schattig!

P1080021
Gaap!

P1080023

P1080025

P1080029
Nog meer baby-diertjes!

 

P1080035
Volkomen logisch: Jan-van-Gent, reiger (wilde) en pinguïns in één hok!

P1080054
Niet helemaal duidelijk, maar dit is een hele jonge mara. Een soort kruising tussen een haas/konijn, een capibara en een hertje, haha! Grappige beestjes!

Grappig detail: in VWO 4 ben ik een keer (voor de eerste keer in mijn leven) in Artis geweest en toen vond ik het niets aan haha. Dat had vast te maken met het feit dat het winter was, niet zulk mooi weer, dat het een verplichte excursie was (hoewel ik toen het planetarium, waar we nu niet binnen zijn geweest, heel tof vond; daar gingen we toen ook eigenlijk voor, was met ANW) en dat veel dieren binnen zaten. Ben jij wel eens in Artis geweest? Ik vond het nu wél heel erg leuk, veel verschillende dieren, mooie ruime (oude, historische!) hokken en prachtig aangelegd!

3 gedachtes over “Persoonlijk | Artis.

  1. Ontzettend leuk om te zien zeg! Jullie hadden er mooi weer bij! De baby dieren zijn natuurlijk onweerstaanbaar! Zoals die giraffe!! So cute! En een Kea heb ik nog nooit gezien. Grappige vogel! Ziet er uit als een gezellig dagje uit!

Geef een reactie

