Persoonlijk | Update.

Het wordt wel weer eens tijd voor een persoonlijke update vind ik! Zo af en toe vertel ik op mijn blog hoe het nu met me gaat, waar ik zoals mee bezig ben en wat ik de komende tijd (hoop te) ga(an) doen. Het is nu alweer een aardig poosje geleden, dus ik vond het wel weer leuk om even ‘bij te kletsen’ met jullie!

SDC10725

Bruiloft
Woensdag gingen Johan en ik in ondertrouw. Inmiddels moeten we nog 70 nachtjes slapen tot we gaan trouwen! Het komt nu wel steeds dichterbij, spannend! Gelukkig hebben we de meeste dingen al geregeld, het zijn vooral nog kleine dingetjes (kapster, bloemen e.d.) die we nog moeten regelen. Dat komt vast wel goed! De foto’s voor de trouwkaart zijn woensdag ook gemaakt, ik ben benieuwd! Volgende week ongeveer kunnen we dan ook die kaarten gaan maken en laten drukken. Weer een stapje dichterbij!

Persoonlijk 
Met mij gaat het persoonlijk goed! Ik heb de laatste tijd wat nieuwe kleding en wat nieuwe spulletjes gekocht en daar geniet ik erg van. Ook heb ik juist wat spulletjes weggegeven en verkocht, dat vind ik ook wel heel fijn, zo’n opgeruimd huis! Verder probeer ik nog steeds regelmatig met vriendinnen af te spreken – hoewel ik het de laatste tijd wel minder doe omdat ik het wat drukker heb nu – en veel leuke dingen te doen. Dat lukt wel heel goed, ik doe genoeg naast mijn studie om het allemaal leuk te houden. Wel ben ik minder gemotiveerd dan ik zou willen, maar dat heb ik vaak rond deze tijd van het schooljaar omdat het dan ten einde loopt. Dan heb ik niet zo’n zin meer. Dit is soms wel vervelend.

P1070550
Eén van de nieuwe aankopen: mijn fijne beker 🙂

Studie 
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerproject: het omzetten van onze stage (lessenreeks die we hebben gegeven aan vwo 3 masterclass) naar een algemene lessenreeks voor ‘gewone’ vwo 3-leerlingen. Dit vind ik heel erg leuk om te doen, het lijkt me ook wel tof om als baan hier iets mee te gaan doen (sollicitatie-ideeën zijn welkom!). Ik vind het leuk om na te denken over werkvormen, over de tijdschema’s en over alle andere dingen, vooral ook inhoudelijk (historisch), om de lessen zo gevarieerd en leuk mogelijk te maken. Ik werk heel veel samen met één studiegenootje (we zijn totaal met z’n vieren) en die samenwerking gaat erg goed. We kunnen het goed met elkaar vinden en zijn het vaak met elkaar eens, maar we zijn ook kritisch op elkaar. We werken de laatste tijd veel in Google Docs, waarbij je kan chatten en het bestand samen tegelijkertijd kan bewerken. Dit ziet er heel grappig uit, als ik aan het typen ben, kan zij tegelijkertijd ook typen. Heel handig, je kan bijvoorbeeld meteen elkaar aanvullen en eventuele fouten uit het bestand halen.

P1070609
Zo ziet dat er soms uit als ik studeer in bed, chill!
Meestal studeer ik trouwens ‘gewoon’ aan de keukentafel.

Mijn andere vak dat ik nog moet afronden gaat helaas minder goed. Ik heb wel veel gedaan dit blok voor het dagboek, maar van het scheepvaartmuseum (voor informatie over schepen) heb ik nog steeds niets gehoord en ik kan op internet ook erg weinig hierover vinden. Misschien ga ik hier volgende week nog even voor naar de bieb in Utrecht, daar hadden ze wel een boek over schepen, moet het alleen nog even weer opzoeken. Het is niet te leen helaas, dus dan moet ik dat daar maar lezen en verwerken. Daarnaast moet ik in de eerste week van juni mijn eerste versie van mijn paper (ongeveer 6000 woorden) af hebben en ik ben nog steeds niet begonnen. Ik probeer wel steeds wat, maar het lukt nog steeds niet. Oppeppers en ideeën/tips voor motivatie zijn heel erg welkom! Ik denk dat het wel goed komt, want ik heb dat al zo vaak gehad dat ik geen/nauwelijks motivatie heb, maar het wordt nu wel tijd om mezelf te herpakken en écht aan de slag te gaan! Ik ga binnenkort denk ik ook een keer ergens anders studeren, misschien in het park (maar niet zo handig met de laptop) of in een cafeetje, misschien werkt dat voor mij wel. Ik merk dat nu vooral de muren op me af komen omdat ik zoveel binnen zit en vrijwel alles thuis én achter de laptop moet doen.

Blog 
Dat gaat goed! Ik weet niet hoe jullie het vinden, maar ik vind het fijn om bijna iedere dag twee artikelen te plaatsen en anders in ieder geval één artikel per dag. De vaste categorieën quote, Bijbeltekst en dankbaarheidslijstje vind ik erg fijn en ik vind het ook heel leuk om veel foto’s te maken en te delen met jullie. Waar zouden jullie nog graag iets over lezen?
Ik ben sowieso van plan om nog heel lang te blijven bloggen. Ik ga binnenkort serieus op zoek naar iemand die mijn lay-out mooier kan maken (want zelf ben ik daar onhandig in, ik heb wel ideeën hoe het eruit moet komen te zien dus ik kan vast wel iemand vinden die dat wil doen zodat het er ook nog professioneel en naar mijn zin uitziet) en misschien ga ik ook wel een eigen domein kopen. Dat lijkt me zo tof!

4189663315_962d9af491_o

En hoe gaat het met jou?

3 gedachtes over “Persoonlijk | Update.

  1. Oppeppers en ideeën/tips voor motivatie zijn heel erg welkom!
    Ik heb de dingen die ik nog moet doen voor mijn scriptie opgedeeld in punten. Dan heb ik een idee hoeveel punten ik per dag moet doen om alles af te krijgen voor de deadline. En dan hoef je ze niet op volgorde te doen natuurlijk 😛
    Dus bijv. (nummers zijn random):
    1. Voorbeelden in sectie 4.2.3 uitwerken
    2. Voorbeelden in appendix sectie B.1.2 uitwerken
    3. Discussie/Conclusie schrijven
    4. Abstract schrijven
    5. Fix introductie
    6. Referentie toevoegen en extra uitleg over “object trace” in sectie 3.2.1
    7. Motiveer regels in sectie 5

    Bij een security-conferentie hoorde ik trouwens dat WordPress-websites (gehost door mensen zelf, dus niet blabla.wordpress.com, maar een site met een wordpress-installatie erop) een geliefd doelwit zijn van kwaadwillenden, omdat
    a) de updates vaak achterlopen, en gaten van oudere wordpress-versies zijn bekend
    b) mensen ergens zomaar een layout (“theme”) vandaan hebben gehaald (van een site die niet gerelateerd is aan wordpress zelf, waar iedereen zomaar themes mag uploaden), en in die themes zitten “achterdeurtjes” (of gewoon gaten) waardoor kwaadwillenden toegang tot de site kunnen krijgen.

Geef een reactie

