TAG | Nom nom nom!

Ik hou van eten. Ik hou van bloggen. Ik hou van tags. Wat is dan een betere combinatie dan een tag over eten? Ik vind het helemaal leuk! Ik zag deze tag een tijdje geleden bij Kelly en besloot deze in te vullen en met jullie te delen. Trouwens, ik ben niet zo’n type dat veel foto’s maakt van eten, dus ik heb gewoon wat random plaatjes gezocht om dit artikel wat leuker te maken! 😉

food

Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom)? 
Even denken… Ik ben dol op andijvie-stamppot en volgens mij vinden niet veel mensen dat lekker. Verder vind ik spruitjes ook erg lekker (cliché dat mensen dat vies vinden, maar ik moet toch iets bedenken). En verder… Ik vind suikerspin echt smerig en dat vind bijna iedereen lekker, en ik hou ook totaal niet van kauwgom en volgens mij vind ook nog steeds bijna iedereen dat ook lekker…

Wat kook jij het liefst (en veel te vaak)?  
Ik vind nasi en pasta lekker makkelijk om te koken, dat eten we erg vaak. Ik vind het echter ook leuk om nieuwe recepten uit te proberen en die mogen best wel wat uitdagender zijn. Ik hou er echter niet zo van om urenlang in de keuken te staan, ik kook liever wat makkelijker en sneller. Als het maar lekker is!

In welk restaurant zou je het liefste elke dag eten? 
Ik zou nooit iedere dag willen uit eten en dan ook niet bij hetzelfde restaurant haha. Ik heb een erg gevarieerde smaak dus ik zou dan het liefste iedere dag bij een restaurant eten waar je héél verschillende dingen kan eten, haha!

food 2

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?  
Het zou denk ik een meergranen broodje zijn (ik hou van lekker veel zaadjes in mijn brood en ik eet sowieso altijd bruin brood) met tonijn en salade. Ik hou van tonijn op mijn broodjes, maar eet het bijna nooit. Of iets met brie, ook fijn. Hoe het zou heten? Geen idee! Linda-broodje? 😉

Deel een handige kooktip: 
Tja, wat is nou een handige kooktip die ik jullie kan geven? Behalve dat je altijd je eten in de gaten moet blijven houden, haha. Ik laat nog wel eens wat aanbranden en dat is natuurlijk niet zo handig :’) Ik heb wel een handige schoonmaak-tip voor de gootsteen (gekregen van mijn vader), mag dat ook? Ik doe het gewoon, ha. Als je gootsteen erg vies is, een beetje schuurmiddel erin spuiten, even in laten trekken en dan met een schuursponsje schoonmaken, water eroverheen en klaar! Daar gaat ‘ie ook weer mooi van glanzen!

Wat staat er nog op je food-baking-bucketlist? 
Vreselijke term. 1: ik heb geen emmer-lijst en dat wil ik ook niet. En 2: waarom kan dit niet gewoon in het Nederlands? Hoewel, ‘tag’ is ook niet echt een normaal Nederlands woord natuurlijk. Oh wacht, antwoord op de vraag. Ik heb een mapje in mijn bladwijzerbalk staan met allerlei recepten waarvan ik de meeste nog steeds moet maken (en het is niet alleen bakken, pech voor de vraag). Een greep uit de mogelijkheden: een regenboogtaart, Club Sandwich, worteltjestaart, chocoladepotjes, brownies met marshmellows en cookiecrumble en quinoa met groente en makreel (ik heb nog nooit quinoa gegeten en daar moet verandering in komen vind ik).

Zelf koken / eten bestellen / buiten de deur eten?  
Ik bestel eigenlijk vrijwel nooit eten en buiten de deur eten doe ik af en toe (meestal met Johan). Ik vind het heel leuk om lekker te gaan uit eten, maar zelf uitgebreid koken met Johan en het dan samen opsmikkelen thuis vind ik ook erg leuk om te doen!

SONY DSC

Ben je ergens allergisch voor? 
Ik weet van niets! Volgens mij niet 🙂

Wat is je food-obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?  
Ehm… Ik hou van chocola, maar dat is eigenlijk altijd favoriet! Haha. Ik heb niet iets specifieks van de afgelopen periode volgens mij…

Wat is je favoriete toetje? 
Mona-pudding, ijsjes of taart! Haha, ik hou van eten en ik hou heel erg van ijs en taart!

DSC00766
Toen ik 18 werd wilde ik per se kaarsjes uitblazen. Dat was tof.
Oh, en monchoutaart is altijd goed! ❤

Oké, ik heb honger gekregen van deze tag. Ik tag iedereen die van eten houdt!

 

 

5 gedachtes over “TAG | Nom nom nom!

  1. Ik heb even geen zin om deze tag te gaan vertalen voor op m’n eigen blog (moet wel 3-talig blijven natuurlijk :P), omdat ik al een ander bericht aan het vertalen ben voor vanmiddag (ook over eten op zich), dus bij deze even snel wat opmerkingen/antwoorden 😉

    Andijvie-stamppot vind ik ook lekker! Spruitjes eigenlijk alleen als ik ze heb gewokt (niet gekookt o.i.d.). Kauwgom vind ik ook niet lekker.

    Ik kook ook heel vaak pasta eigenlijk, mijn vriend vind dat ook heel lekker… Verder salades en wokdingen en sushi (als ik daar tijd voor heb, het is wel simpel maar kost toch wel een uur tijd). En pannenkoeken als ik naar oma ga (met speltmeel van de molen bij oma in de buurt).

    Ik heb geen restaurant waar ik elke dag zou willen eten… Dat lijkt me echt heel saai worden!

    Brood met tonijn/vis is ook lekker 😀

    Ik had ‘tag’ laatst vertaald als ‘vraagjes’ (“lente-vraagjes”).

    Chocola ♥

Geef een reactie

