Dankbaarheidslijstje | maandag 24 maart.

Het is weer tijd voor een dankbaarheidslijstje! Het is vandaag maandag en ook vandaag waren er weer een hoop dingen om blij mee en/of dankbaar voor te zijn. Ook dacht ik weer aan het Day Zero Project – omdat ik een afspraak maakte met een vriendin om koffie te gaan drinken binnenkort; een van mijn doelen is namelijk om iedere week bewust af te spreken en/of tijd te nemen voor een leuk iemand, en dat een jaar lang; tot nu toe is het iedere week gelukt! (zeven op rij) – en ik zag dat ik ook een haiku wilde schrijven. Ik weet niet waarom, maar ik had inspiratie en ik vond ze eigenlijk te klein voor een apart artikel. Daarom alvast de afbeelding hieronder die ik vanmiddag vond, leuke haiku. De 3 haiku’s die ik bedacht vandaag plaats ik na dit artikel online in een apart artikel, omdat ik dat toch wel leuk vind (: Zo, heel verhaal om niets, maar goed :’) Kijk je mee naar mijn dankbaarheidslijstje van vandaag?

haiku

Vandaag ben ik dankbaar voor en/of blij met…

  • Het mooie weer. Ik heb er niet veel van meegekregen omdat ik vooral aan het studeren was, maar ik ben wel even naar de supermarkt geweest en ik heb de post opgehaald beneden, en ik vond het zonnetje fijn! Gelukkig schijnt de zon ook door het raam naar binnen nu, lekker!
  • Studeren in bed! Vanochtend had ik erg last van mijn rug (heb ik soms) en ik besloot dus om lekker in bed te gaan werken. Daar ben ik alleen uitgekomen om boodschapjes te doen, de post te halen en te sorteren en af en toe tussendoor om wat te eten/drinken te halen en naar de wc te gaan. Oh, en om de was op te hangen. Het is heel relaxt om in bed te kunnen studeren en dat niemand tegen je zegt hé lui kind, sta eens op! 
  • Ik mag woensdag ploggen in Den Haag bij de excursie! Vanochtend kon je al meer lezen over deze excursie. Ik wilde graag een plog maken van deze dag, maar vond dat ik hiervoor even toestemming moest vragen aan het museum (om gedoe te voorkomen) en het mag! Superleuk! Ze willen zelfs graag een linkje naar mijn blog als ‘ie online staat (ik verwacht donderdag), dat vind ik echt tof! (:
  • Een afspraak gemaakt met een vriendin (van m’n bachelor) die ik al een tijd niet meer heb gezien. Het duurt nog even, maar het vooruitzicht is fijn.
  • Ik heb lekker veel werk verzet vandaag! Mijn artikel van vanochtend typte ik lekker vlot vanuit bed en ook heb ik heel hard aan het dagboek gewerkt. Mijn reflectieverslag van ongeveer 1000 woorden telt er al iets meer dan 600 en het hoeft pas 10 april af te zijn! Verder zocht ik nog wat dingen uit voor stage en voor het dagboek heb ik ook alle gebeurtenissen die betrekking hebben op het weer opgezocht (hier heb ik twee dikke boeken voor waar echt alles over het weer in Nederland instaat)

SAM_6769

  • Het maken van dit dankbaarheidslijstje. Ik vind het zo leuk om dit te doen en het met jullie te kunnen delen (:
  • De haiku’s die ik heb geschreven vandaag en sowieso dat het Day Zero Project ook deze maand (tweede maand sinds ik ben begonnen) zo lekker loopt. Aan het eind van de maand schrijf ik weer een uitgebreide update voor jullie!
  • De gezellige rommel op de slaapkamer – mijn ‘werkplek’ voor vandaag. Ik word er stiekem vrolijk van want ik kan tussen de rommel toch nog alles vinden en lekker werken!

SAM_6768

  • Dat ik nog steeds zoveel bloginspiratie heb!
  • Dat Johan en ik lekker veel films gaan kijken. Ik heb gisteren een lijst gemaakt met alle films in onze kast die ik nog niet heb gezien of nog een keer wil zien – omdat ik er nog een paar wil verkopen of weg wil doen en omdat het natuurlijk niet kan dat ik sommige nog steeds niet heb gezien. Ik word blij van films kijken! Vooral in bed, haha! Fijn tijdverdrijf.

En jij? Wat maakte jou vandaag blij?

3 gedachtes over “Dankbaarheidslijstje | maandag 24 maart.

Geef een reactie

