Dankbaarheidslijstje | 6 maart.

Het is weer tijd voor mijn dankbaarheidslijstje van vandaag! Morgen is het tijd voor de nieuwe opdracht van de Happy Challenge, dus dit artikel is het laatste dankbaarheidslijstje van deze week! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik vond het heel tof om bij stil te staan en steeds allerlei kleine en grote dingetjes op te schrijven! Ik ben van plan om binnenkort ook weer eens een week dankbaarheidslijstjes te maken en dan opnieuw als tweede artikel op een dag (voorlopig komen er sowieso nog twee artikelen per dag online, ik heb zoveel inspiratie!). De komende weken ga ik echter één keer in de week – ik denk op vrijdagmiddag, lekker aan het eind van de week – sowieso een dankbaarheidslijstje maken, maar dan van een week!

2013-01-11 - Westmaas (8)

Waar was ik vandaag dankbaar voor/blij mee?

  • Dat ik een hele productieve dag had! Om 9 uur ben ik ongeveer begonnen met studeren tot ongeveer half 11 (ietsje later). Daarna heb ik even wat in het huishouden gedaan en vervolgens heb ik van half 12 tot 13 uur post gesorteerd (het was heel veel, dus het kostte meer tijd dan ik had verwacht). Vervolgens heb ik lunch gemaakt en heb ik weer ongeveer twee uur achter elkaar gestudeerd. Dit ritme werkt voor mij blijkbaar heel fijn!
  • Dat ik vandaag leuke foto’s maakte voor mijn tweede plog die morgen online komt! Ik wilde ook eens laten zien wat ik zoal doe als ik een dagje thuis ben! Ongeveer één keer per twee weken ga ik denk ik ploggen, want het is wel veel werk, hoewel ik het heel leuk vind.
  • Dat ik hard aan het Day Zero Project heb gewerkt vandaag: mijn artikel met mooie liedjes kwam vanochtend online, en ik dronk de hele dag alleen water en thee en luisterde de hele dag naar hetzelfde liedje. Omdat dit artikel aan het eind van de middag online komt, horen jullie nog of het allemaal gelukt is! Ik schrijf er binnenkort een artikeltje over!
  • Dat ik eindelijk weer hard gewerkt heb aan het dagboekproject wat ik doe voor school. Ik heb vorige week niets gedaan en ben blij dat ik nu wél weer motivatie heb!
  • Dat geldt ook voor mijn stage. Ik had gisteren helemaal geen motivatie eigenlijk, maar het ging zo goed en het was zo gezellig en leuk dat ik mijn motivatie weer teruggevonden heb! Ik hoop dat dat zo blijft (:
  • De andere dankbaarheidslijstjes van mensen die ook meedoen aan deze opdracht van de Happy Challenge!
  • Het gemak waarmee ik inmiddels dingen bedenk waarvoor ik dankbaar ben, of het nu grote of kleine dingen zijn. Doordat ik er nu zo bewust mee bezig ben gaat het steeds makkelijker.
  • Lekker afdwalen door op Google te zoeken naar nuttige dingen voor het dagboek en dan steeds terechtkomen op allerlei andere interessante pagina’s (:
  • Midden op de dag een lekkere warme douche nemen, omdat ik het koud heb, en daarna weer heerlijk warm en opgefrist zijn!
  • Het liedje dat ik voor het Day Zero Project aan het luisteren ben, het maakt me blij!

Waar ben jij vandaag dankbaar voor / blij mee?

5 gedachtes over “Dankbaarheidslijstje | 6 maart.

  1. Tof! Goed zo! (: Ik ga zo even een stukje schrijven aan de brief! Ik heb de hele dag gestudeerd en andere nuttige dingen gedaan, en net een poosje een boek gelezen. M’n vriend is nog niet thuis, dus ik kan nu leuk even schrijven (:
    Haha ja! Ik luister nog steeds hetzelfde liedje en gek genoeg verveelt het ook nog steeds niet. Ongelooflijk!

  2. Haha, ik ben ook midden op de dag gaan douchen… 😛
    Ik vind het ook leuk dat je dit soort dankbaarheidslijstjes maakt, dan ga ik er ook over nadenken (^-^) En dan merk ik dat zelfs op dagen dat ik denk dat er niets leuks is gebeurd, dat toch wel zo was!
    Ik denk dat ik morgen foto’s ga maken voor een “plogje”.

    Ik kreeg net een mailtje dat ik deze workshop heb gewonnen :O Maar waar en wanneer wordt nog bekendgemaakt. Net mijn zusje een email gestuurd met de vraag of ze meewil, zij heeft een kookweblog namelijk 🙂 Ben benieuwd of ik alles kan eten met mijn allergie, maar bakken is sowieso leuk (^-^) En als ik zelf iets niet kan eten, geef ik het gewoon aan iemand anders 🙂 Toch maar even niet zoveel plannen totdat ik weet wanneer die workshop is… Want het lijkt me wel erg leuk!

    En voor de rest ben ik bezig aan een flyer waar misschien 10000 stuks van gedrukt gaan worden… (hoor ik volgende week)
    En ik mag als schrijver meedoen aan een dag over “Fantastische kunst” (literatuur/kunst-dag over fantasy/science fiction/magisch realisme in Nieuwegein, waar een aantal schrijvers voor zijn uitgenodigd), die toevallig op mijn verjaardag is gepland (is leuk)! Komende week krijg ik meer informatie, maar 1 verhaal heb ik al ingestuurd (^-^) Het was namelijk het idee dat een kunstenaar een kunstwerk maakt bij een verhaal van een schrijver, en een schrijver een verhaal schrijft bij een kunstwerk. Ik wilde in beide richtingen meedoen, dus 2 verhalen, en het verhaal waar een kunstenaar iets mee moet doen heb ik dus al opgestuurd (en is geaccepteerd).

    1. Tof! Dat is bij mij dus ook zo, want ik was vandaag gewoon thuis en ik ben de hele dag bijna niet buiten geweest. Ik heb vandaag dus geplogd 🙂 Ben benieuwd naar de jouwe!

      Oeh, nu heb ik weer wat dingetjes die ik kan vragen in de brief! Ik ben nog steeds niet verder gegaan, pff. :’) Faal.
      Wel heel erg leuk, die workshop! 😀
      Wauw, 10.000 flyers? :O Wat gaaf zeg! Ook dat schrijfproject is tof, zeker iets om blij mee te zijn!

      1. Nou ja, ik ga vanavond nog wel naar buiten (naar koor). Het is wel echt warm aan het worden ondertussen, terwijl ik uit Japan nog allemaal sneeuwfoto’s toegestuurd krijg… (zij hebben dus abnormaal veel sneeuw gehad daar).
        Morgen naar de universiteit, en een diploma-uitreiking van een vriendin, en naar Eindhoven 🙂 Niet vergeten foto’s te maken dus!

        Dat ik die workshop heb gewonnen vind ik ook heel leuk 🙂 Had ik niet verwacht!
        Maar mijn zusje is niet online dus ik moet nog even wachten met een antwoord terugsturen (of evt iemand anders vragen).

        Haha, doe maar rustig aan met die brief hoor 😛 Lange brieven vind ik leuk om te lezen (en om te schrijven), dus als ik ‘m pas volgende week (of de week erna?) krijg, kan dat ook gewoon. En als je meer onderwerpen wil, kun je eventueel mijn weblog lezen? Ik heb ook wat extra dingen zoals vertalingen en links op mijn “about”-pagina gezet voor je, maar dat had je misschien al gezien. Als je wil weten waar bepaalde stukjes die alleen in het Japans zijn geschreven over gaan, laat maar weten, dan maak ik ff een vertaling.
        Die flyers en het schrijfproject (en de kookworkshop) zullen denk ik ook wel op mijn weblog komen 🙂 Dat zijn wel speciale dingen, en eigenljik schrijf ik vooral over speciale dingen… (met af en toe iets uit het “gewone” dagelijks leven).

        (Ben je nog steeds naar hetzelfde liedje aan het luisteren trouwens?)

Geef een reactie

