Ik beklim de hoogste muur.

Gisteren heb ik geen artikel geschreven/online gezet: excuus! Ik had het erg druk en was van kwart over 7 ’s ochtends tot ongeveer half 6 ’s avonds de deur uit. Voor mij is dat erg lang. Het was een vermoeiende dag op stage, maar het was wel erg leuk. We kwamen uiteindelijk wat tijd tekort dus het werd nog haasten én iets te lang doorwerken, maar het is allemaal gelukt! Ik was wel blij toen ik weer naar huis mocht, hihi. Vandaag rust ik een beetje uit, ik ga zo naar Utrecht om te lunchen met een studievriendin. Volgende week ga ik ook buiten de deur lunchen (ook in Utrecht), maar dan met een andere vriendin en de week daarna (ik plan ongeveer één afspraak met een vriendin in de week als het kan, anders vind ik het zoveel omdat ik het best wel druk heb met andere dingen en dat dan te vaak ga verwaarlozen) ga ik waarschijnlijk eten en slapen bij nóg een andere vriendin. Hier heb ik veel zin in, ik heb deze vriendinnen alle drie al een tijd niet meer gezien!

Gisteravond kwamen de dominee en onze wijkouderling bij ons op bezoek naar aanleiding van ons huwelijk op 25 juli a.s. (nog iets minder dan 5 maandjes, spannend!); omdat wij samenwonen waren er een aantal misverstanden ontstaan én was de kerk niet zo blij met ons (ze zijn niet zo van het samenwonen, kort gezegd). We hebben nu eindelijk wat knopen doorgehakt en dat vind ik fijn, maar het betekent wél dat we nu een andere dominee moeten zoeken als we in de kerk willen trouwen. Dat wordt misschien nog een lastige klus, maar onze ouders staan achter ons en we gaan er alles aan doen om toch in de kerk te trouwen. We blijven echter wel gewoon gemeentelid van de christelijk gereformeerde kerk waar we nu heengaan en we mogen daar ook blijven. Dat is dus wel fijn. Ik ben eigenlijk wel tevreden met hoe het nu gaat. Het is vooral praktisch wat gedoe, maar emotioneel/geestelijk heb ik er niet zoveel moeite mee als ik had verwacht. Ik ben vooral blij dat we nu niet meer die onduidelijkheid hebben, dat we weten waar we aan toe zijn en dat er een aantal misverstanden opgelost zijn. Dat voelt veel beter, mijn hoofd voelt een stuk rustiger!

Ik beklim de hoogste muur 
De dominee sloot gisteravond af met een klein stukje uit de Bijbel lezen. Ik vond dit een mooie tekst en wil deze vandaag met jullie delen. Voor het Day Zero Project (ja, daar is ‘ie weer!) wil ik ook 20 keer over een mooie Bijbeltekst schrijven – dat moet me wel lukken denk ik zo – en daar wil ik deze week mee beginnen. Vandaag dus een stukje uit psalm 18. Om precies te zijn vers 30 tot en met 33 (voor het geval je het in een andere vertaling wilt lezen, ik gebruik de nieuwe Bijbelvertaling).

Met U storm ik af op een legerbende,
met mijn God beklim ik de hoogste muur.
Gods weg is volmaakt,
het woord van de HEER is zuiver,
een schild is Hij
voor allen die bij Hem schuilen.
Wie anders is God dan de HEER,
wie anders een rots dan onze God?
De God die mij met kracht omgordt,
leidt mij op een volmaakte weg.

Ik vind dit een mooie tekst. Het past goed bij de situatie waar we ons momenteel in bevinden. We weten misschien even niet hoe we nog op tijd een dominee moeten regelen, maar God is bij ons en als we op Hem vertrouwen en ook dit alles in gebed bij Hem neerleggen, dan weet ik zeker dat Hij ons een oplossing geeft/gaat geven. God is voor mij – en ook voor jullie! – een schild waar je je achter mag verschuilen, maar met Hem kun je ook de strijd aangaan. 

Ik wens jullie een fijne donderdag! (:

2 gedachtes over “Ik beklim de hoogste muur.

  1. Het lukt jullie vast wel nog iemand te vinden. Hadden ze zelf geen tips?
    Je zou eens kunnen informeren bij de kerkbalans? Of via de kerkrentmeesters?
    Geen bevriende ouderling of predikant van een andere gemeente?

    Vind jullie wel dapper. Ze willen jullie niet trouwen waarmee ze in mijn ogen aangeven dat ze niet achter jullie staan en toch blijf je er straks kerken. Moedig besluit! Hopelijk brengt de gemeente jullie, maar jullie nog meer de gemeente veel goeds in de toekomst!

    1. We hebben de dominee van mijn ouders gemeente inmiddels benaderd. Dat wachten we even af en anders gaan we verder zoeken.
      Dank je! Dat klopt, maar we voelen ons wel thuis in deze gemeente – los van dit alles dan – en we hebben daar ook veel kennissen, een fijne Bijbelstudie én een leuke sfeer, dus we willen er verder eigenlijk wel blijven.

Geef een reactie

