TAG | Let’s get personal.

Alweer twee blogs op één dag! Ik schreef gisteravond het artikel over ‘je onbestemd voelen’ en plande dat in voor vanochtend. En toen ik wakker werd en mijn blog checkte, stond ‘ie prachtig online. Het is een onderwerp dat mij de laatste tijd bezig houdt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Tijdens mijn standaard blogrondje kwam ik net een paar keer een leuke tag tegen: let’s get personal. Ik heb van de week al een tag gedaan, maar ik vond deze toch wel heel leuk en dus ga ik ‘m toch doen (: (opmerking vooraf: dit artikel is vanochtend al geschreven dus gaat onder andere over deze ochtend, mocht je mijn antwoorden vreemd vinden ^^)

Wat hoor je op het moment van schrijven?
Ik luister (alweer) naar The Cinematic Orchestra met To build a home op repeat. Dit is de één uur durende versie die op Youtube staat, die ik van de week al deelde in het Music, Maestro, Please!-artikeltje. Een tijdje terug deelde Aline (van Paperboats) dit nummer en sindsdien ben ik er verliefd op. Het is helemaal perfect, zowel als achtergrondmuziek als om echt naar te luisteren.

Heb je ergens trek in op dit moment? 
Ik heb een uurtje geleden ongeveer ontbeten, dus ik heb nog niet echt trek. Wel heb ik dorst en door het lezen van dit artikel van Suzanne heb ik zin in koffie. Ik ga zo dus maar eens koffie zetten. Mag best, want ik drink het bijna niet tegenwoordig. Als ik het drink is het meestal bij anderen of onderweg!

Zou je liever tien kinderen hebben of geen kinderen? 
Wat is dat nou voor vraag?! Ik wil echt niet 10 kinderen! Maar ik wil ook niet 0 kinderen! Dan denk ik dat ik maar voor 10 kinderen ga, als iemand dan nog kindjes wil… Nee grapje, maar dan 10 kinderen. Lekker druk, haha. Mijn vriend wil ook héél graag kinderen, dus geen kinderen is geen optie. Als blijkt dat we geen kinderen kunnen krijgen, willen we een pleegkindje of een kindje adopteren. Dus sowieso kinderen, dus als ik dan moet kiezen dan toch maar 10 (met tegenzin, 10 keer bevallen… no way. Het worden dan dus wel adoptiekindjes denk ik, haha!)

Denk je dat je teveel aandacht aan je uiterlijk besteedt?
Nee, in principe niet. Ik maak me wel eens te druk om mijn haar. Dan vind ik dat het pluist of niet mooi zit (of meestal allebei) en dan zegt Johan dat dat best wel meevalt. (en dat is meestal dan ook zo) Verder maak ik me niet zo druk om mijn uiterlijk. Ik zorg er wel voor dat ik er verzorgd uitzie en ik ben wel eens bezig met het uitkiezen van een leuke outfit voor die dag, maar vooral als ik thuis ben maak ik me er niet zo druk om hoe ik eruit zie. Het maakt me ook niet uit hoe ik eruit zie als er iemand aan de deur komt of onverwachts langskomt, of als ik bij een vriend op bezoek ga ofzo. Zij weten toch hoe ik ben en dan accepteren ze dat wel. Verzorgd kan ook op een comfortabele manier en daar besteed ik dus niet altijd even veel aandacht aan (:

7
Momenten dat ik weinig aandacht aan mijn uiterlijk besteed? Op vakantie!
Deze foto is gemaakt in de zomervakantie van 2012, in Duitsland. Ik sprong spontaan voor de camera en dit was het (leuke!) resultaat. Ik draag één van mijn favoriete comfortabele bloesjes met een hemdje eronder. Fijn, staat leuk én het is comfortabel (:

Wat doe jij altijd als je nerveus bent?
Dan word ik vaak heel druk (en ik ben al druk van mezelf) en ga ik nóg sneller praten dan ik normaal doe. Ook kan ik dan meestal niet stilzitten en ik kan ook vreselijk in de stress schieten (terwijl dat vaak niet nodig is). Ik heb ook altijd last van zo’n wee gevoel in mijn maag als ik nerveus ben en dat slaat dan op de rest van mijn lichaam: mijn benen worden dan ook moe bijvoorbeeld.

Heb je op dit moment een reden om te lachen? 
Jawel hoor! Ondanks dat ik vandaag erg last heb van mijn rug en de spieren in mijn nek en schouders erg vast zitten omdat ik al de hele week veel achter de laptop bezig ben, heb ik wel redenen om te lachen: het gaat goed met mijn studie, ik heb een ontzettend lief vriendje, leuke vrienden en vriendinnen, er staat een prachtig liedje aan, het gaat goed met mijn studie, ik heb nog een halve Quest om straks te lezen ter ontspanning én ik ga morgen naar de huishoudbeurs!

Zou je gelukkiger zijn als het leven een “rewind”-knop zou hebben? 
Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft van wel. Dat je denkt ‘had ik dat of dat maar nooit gedaan, want…’ Blablabla. Ik denk dat het goed is dat er geen knop is om dingen terug te spoelen, hoewel ik sommige momenten nog wel eens over zou willen doen. Gewoon omdat het heel erg fijn was, omdat ik het anders had aangepakt met de kennis van nu. Aan de andere kant: dan had ik die kennis van nu waarschijnlijk niet gehad op dit moment en dan was ik misschien heel anders geweest dan dat ik nu ben, waar ik nu sta en hoe ik nu tegen mijn leven aankijk. Nee, het is maar goed dat die knop er niet is! Leren tevreden te zijn met hoe het nu gaat is veel belangrijker volgens mij. En herinneringen neemt niemand meer van je af, die kun je koesteren en oproepen. (en hopelijk niet vertekend, dat heb ik nog wel eens)

Denk je meer aan het verleden, het heden of aan de toekomst?
Ik probeer zoveel mogelijk in het heden te leven, maar ik ben wel iemand die het (soms) lastig vind om het verleden los te laten. Ik hecht veel waarde aan bepaalde gebeurtenissen en personen en denk dat die mij (deels) gevormd hebben tot wie ik nu ben en hoe ik nu in het leven sta, dus wat dat betreft hou ik nog wel rekening met het verleden. Met de toekomst ben ik ook bezig, zeker door de Happy Challenge. Het zorgt ervoor dat ik goed nadenk over mijn dromen en over wat ik wil bereiken en wat ik belangrijk vind in het leven.

SONY DSC
Eén van de herinneringen die ik koester

Wat heb je voor het laatst gedronken? 
Een glas karnemelk bij mijn ontbijt. Ik hou van karnemelk. (:

Zien mensen jou als optimist of pessimist? 
Ik denk dat de meeste mensen mij wel zien als optimist. Ik kan heel erg pessimistisch doen, maar over het algemeen denk ik dat ieder mens van nature goed is en dat alles eigenlijk wel goed komt uiteindelijk. Ik ben echter niet té optimistisch, ik blijf wel realistisch volgens mij (althans, meestal. ik kan soms wel doordraven, haha)

Wat zijn jouw guilty pleasures qua eten? 
Chocola, koekjes… Chips. Allemaal ‘slechte’ dingen, haha! Maar voornamelijk chocola, dat kan ik eigenlijk altijd wel eten!

Wat doe je morgen? 
Morgen ga ik eerst post bezorgen (zo vroeg mogelijk, dat betekent om 8 uur in Heinenoord zijn en dus vroeg opstaan – voor mijn doen) en daarna ga ik mijn spullen pakken en met de auto naar Rotterdam, waar ik de metro pak en dan de trein om naar de huishoudbeurs te gaan! Mijn ouders zie ik in Amsterdam. Ik heb er veel zin in!

Wat is je stemming op dit moment? 
Ik ben best tevreden. Mijn rug zeurt en dat vind ik vervelend, maar dat komt vast wel weer goed. Verder ben ik wel blij met deze dag, ik heb gisteren een hoop aan m’n stage gedaan en vandaag ga ik aan het dagboek werken (ook voor school), ik ben benieuwd of ik iets interessants ga vinden vandaag! Ik ga me richten op een mogelijke aanval op Harderwijk in… ik geloof 1673, als ik het goed zeg. Ik ben vooral nieuwsgierig! Verder ben ik een blij meisje op dit moment, de meeste dingen lopen lekker en daar ben ik erg tevreden over! (:

Als je het leuk vind kun je deze tag overnemen! Laat het dan even weten in een reactie, vind ik leuk!
En heb je nog een leuke vraag voor mij? Stel deze dan hier!

2 gedachtes over “TAG | Let’s get personal.

Geef een reactie

