Nieuw: Boekenfestijn & Ikea

Gisteren was een leuke dag! Met Johan heb ik even gewinkeld op Zuidplein (maar bijna niets gekocht) en daarna zijn we naar het Boekenfestijn in Ahoy geweest. Dit jaar waren er voor het eerst twee hallen met alleen maar boeken – oké, en met héél veel mensen – en dat was fijn. Want boeken zijn fijn. Voor iets meer dan €20 kochten we vijf boeken en ik ben erg benieuwd! Deze ga ik sowieso allemaal lezen voor het Day Zero Project. Eén van mijn doelen is namelijk ‘Lees 50 boeken’, omdat ik de laatste tijd weinig boeken lees (want schoolboeken tellen niet, vind ik). We gingen ook nog even het centrum van Rotterdam in, omdat Johan een nieuwe computermuis nodig had en ze op Zuidplein nergens iets hadden (Saturn gaat weg en was nu een slagveld met restjes, de helft van de winkel was al afgesloten en leeg, de rest in de uitverkoop. Echt alsof het geplunderd was, niet normaal! En verder is er alleen nog Kijkshop, maar daar staat alles achter glas). Zo kwam ik voor het eerst in mijn leven in de Media Markt en gelijk ook nog in de grootste. Echt enorm! Wow. Nu ben ik niets gewend, maar toch :’) (de eerste keer dat ik in Pathé De Kuip kwam stond ik ook met open mond te kijken, want Harderwijk heeft maar 3 zaaltjes en daar bestel je in de bioscoopzaal je drinken en eten, terwijl in Pathé een winkel is aan het begin met van alles, ongelooflijk, net een vreetschuur) (oké, ik dwaal af)
Nadat we geslaagd waren voor een computermuis was het tijd om weer naar de auto te gaan (met de metro, we stonden op Slinge geparkeerd want da’s gratis als je met het OV reist, scheelt een hoop geld!). We zijn doorgereden naar Ikea, dronken daar gratis koffie en deden snel nog even een rondje door de winkel. De ansichtkaarten die er pas nog niet waren op voorraad, maar alleen in lijstjes, waren er nu wel en die hebben we meegenomen. Na de Ikea gingen we nog pannenkoeken eten in Barendrecht, samen met mijn schoonfamilie. Dat was erg gezellig! (: Eenmaal weer thuis hebben we samen met mijn zwager nog een film gekeken (Night at the Museum 2, altijd goed) en dat was ook fijn. Een fijne dag dus!

We kochten dus ansichtkaartjes van de Ikea, die nu in lijstjes hangen. We hadden al autootjes op kaarten van Ikea, ook zo leuk. Nu komen deze daar voor in de plaats, voor de afwisseling! En op het Boekenfestijn kochten we dus 5 boeken. Die ga ik nu aan jullie laten zien! (: (het boek The Fault in Our Stars, dat ik nog steeds wil lezen omdat ik nieuwsgierig ben, hadden ze niet, helaas!)

SAM_6314

SAM_6313

SAM_6312

SAM_6311

SAM_6310
Schattig, toch? Ik ben er blij mee!
Ze zijn gemaakt door de kunstenares Katie Vernon.
Zij heeft nog veel meer van dit soort schatjes getekend!

De boeken!

SAM_6303
Oliver Twist, wie kent ‘m niet? Ik heb het boek nog nooit gelezen en dus nam ik ‘m mee.
Het boek is wel in het Engels, maar dat geeft niet. Train ik dat ook meteen weer.
Het boekje kostte ook maar €1,25 trouwens!

SAM_6304
Dit grappige boekje bevat verschillende grappige verhalen over dieren die in verband staan met ‘de waanzin van het alledaagse leven’, zo vertelt de achterkant van het boekje.

SAM_6305
Dit boek sprak me aan door de titel.
Het gaat over het leven van Marcus Aurelius die leefde ten tijde van de godsdiensttwisten in het Romeinse rijk in de vierde eeuw na Christus. Marcus groeit uit tot een overtuigd christen, in tegenstelling tot zijn tweelingbroer Angelo.
‘Een meeslepend verhaal dat je terugvoert naar het oude Rome, naar een wereld van tradities, machtswellust, slavernij, bloedig geweld en verraad.’

SAM_6307
Dit boek wordt genoemd als een boek voor liefhebbers van Kate Mosse en Dan Brown. Dat belooft wat natuurlijk! Het gaat over een voormalig SAS-agent die een moord op moet lossen. Zijn zoektocht naar de oplossing leidt naar de oevers van de Nijl en ‘het verhaal krijgt een explosieve ontknoping in de woestijn van Soedan. Inzet is een schat uit de tijd van farao Achnaton (de vader van Toetanchamon) die zó kostbaar is dat velen er een moord voor zouden plegen.’

SAM_6308
Deze thriller gaat over het oude Rome.
Het gaat over een ketellapper, die het door zijn onverschrokken optreden in de arena tot meest gevierde idool van zijn tijd schopt. Maar het is ook het verhaal van de tedere liefde tussen twee jonge mensen en van de uitspattingen van machtige senatoren, die hun vrouwen verwaarlozen om zich met prostituees te vermaken.’
Het boek speelt in de eerste eeuw na Christus, tegen de achtergrond van de grote brand van Rome (in het jaar 64), de verwoesting van Jeruzalem (in 70) en de laatste dagen van Pompeii.

Ik ben blij met onze aankopen. Jullie gaan meer horen over deze boeken, want ik ga voor het Day Zero Project dus 50 boeken lezen en ik wil proberen om deze ook te reviewen. Dat ga ik met deze boeken naar alle waarschijnlijkheid dus ook doen! (:

10 gedachtes over “Nieuw: Boekenfestijn & Ikea

  1. Wat leuk dat je daar heen bent geweest! En omgg die kaartjes zijn geweldig en heel inspirerend, ik ga de kunstenares op zoeken en ze staat nu al bij mijn favorieten wauw!

  2. Wat leuk dat je ook met het Day Zero Project bent begonnen. Best lastig om 101 dingen te bedenken, hè? De spaarpot die ik heb, is eigenlijk een glazen fles met een kurk (wel met een grote opening, zodat het geld erdoor past, haha). Ik heb er een labeltje aan gehangen met Day Zero Project erop en ik heb de fles ‘ingepakt’ met een mooi plaatje uit een tijdschrift. Ik denk dat er ergens deze week wel een foto op mijn blog komt 🙂 Liefs

    1. Ik vond het echt best lastig ja, maar wel heel leuk! Ik heb inmiddels ook alweer andere dingen bedacht, dus wie weet ga ik nog een challenge doen als ik klaar ben, haha :’) Ik ben benieuwd of het gaat lukken allemaal.
      Da’s wel heel tof! Ik heb nog wel verschillende drankflessen staan, maar ik ben bang dat die een te kleine opening hebben… Nog maar even goed zoeken in huis 😉

Geef een reactie

