Happychallenge #2: wat is jouw droom?

wat-is-jouw-droom-happychallenge
Bron

Gisteren stond alweer de tweede opdracht van de Happy Challenge online. Vorige week schreef ik al over mijn drie belangrijkste waarden en deze week is de opdracht – voor mij – wat lastiger: wat is jouw droom? De bedenkers van de challenge hebben deze opdracht alweer op een mooie manier ingevuld en ook in de Facebook-groep stromen de toffe blogs alweer binnen, erg leuk om te lezen! Ik heb eens goed nagedacht en ook deze week ga ik schrijven over de opdracht. De opdracht van deze week is: wat is jouw droom? Wat wil je nu echt? Lisanne schreef een mooie inleiding op deze opdracht vind ik. Ze schreef het volgende:

‘Als er geen beperkingen waren, als er geen kan-niet excuses bestonden. Wanneer een gebrek aan tijd, geld, middelen, connecties, vaardigheden weg zouden vallen. Wat zou dan jouw ultieme droom zijn? Wat zou jij dan het allerliefste willen? Hoe zou jouw leven er dan uitzien?
Ja, dat is nogal een vraag. Ik kan me voorstellen dat je hier heel hard over moet nadenken, dat moest ik zelf namelijk ook. Maar probeer het te bedenken en schrijf het op. Er gebeurt niets ergs als je droom verandert, dan kun je hem gewoon weer veranderen. Zet voor jezelf op een rij wat wat volgens jou nu je ultieme droom is.’

Het was voor mij dus ook even nadenken, maar ik ben eruit! Ik heb eigenlijk meerdere dromen en die wil ik dus met jullie delen. Want je kan meerdere dromen hebben natuurlijk en ze kunnen ook weer veranderen (bijvoorbeeld als je een droom hebt waargemaakt!), dus ik deel gewoon mijn dromen van dit moment!

Mijn dromen… 
Mijn eerste droom gaat – als het goed is – uitkomen op 25 juli 2014, vandaag precies over een half jaar! Dan ga ik namelijk trouwen met de liefste jongen van de wereld! (ja, ik ben cliché en ja, ik ben klef, maar het is wel zo) We wonen al een hele tijd samen (sinds september 2012), maar we wilden eigenlijk al sinds die tijd trouwen en nu gaat het eindelijk gebeuren! Echt een droom die uitkomt! Het wordt een kleine, intieme bruiloft met alleen naaste familie, alleen de mensen die heel dichtbij ons staan (oké, het blijft ook een beetje een financiële kwestie) en dat vind ik eigenlijk heel mooi. Ik ben heel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat zijn en ik vind het best spannend, maar vooral heel heel héél leuk natuurlijk!

SAM_6297
Random foto die ik gisteren (vanuit de trein!) maakte.

Los van het trouwen droom ik ook over mijn verdere toekomst. Ik zou graag kinderen willen krijgen, maar nu nog even niet eigenlijk. Hihi. Ik hoop dit jaar mijn master af te ronden (Middeleeuwen en Renaissance Studies) en eigenlijk heb ik wel een droom over een baan! Ik zou heel graag moeder willen worden en dat willen combineren met (misschien freelance) parttime schrijven, bijvoorbeeld voor een historisch tijdschrift als Quest Historie, Quest of de Historia – of iets dergelijks – en parttime zou ik dan voor de klas willen staan (ik ga met mijn stage – vanaf komende woensdag, spannend! – uitvinden of het onderwijs écht iets voor me is. Ik hoop het!). Het lijkt me zó mooi om jonge mensen te kunnen inspireren en iets te kunnen laten zien van de geschiedenis en hoe belangrijk én leuk de geschiedenis eigenlijk is! Dat is eigenlijk mijn droom… Mensen inspireren en blij maken. ‘Groter worden’ met mijn blog lijkt me ook erg gaaf, maar het is niet mijn belangrijkste doel. Ik schrijf voornamelijk omdat ik het zelf erg leuk vind en het is een soort uitlaatklep soms. Maar wie weet…

dream
Bron

Dat zijn mijn dromen van dit moment… Je kan een hoop andere mooie dromen lezen via de Facebookgroep van de Happy Challenge. Andere kleinere dromen die ik waar ga maken kun je vinden op mijn pagina over het Day Zero Project (;
Wat zijn jouw dromen?

14 gedachtes over “Happychallenge #2: wat is jouw droom?

  1. Mijn dromen? Dat is naast (heel cliché – ja ik weet het) trouwen met jou denk ik wel om gewoon eens dingen gaan doen of zelfs nog ontdekken die ik écht leuk vind. Zoals dus mijn status op Facebook van eerder deze week:

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    “Jij hebt het gevoel dat je meer wilt, maar komt er op de een of andere manier niet toe. Blijf niet zo lang zitten dromen. Doen is het motto. Alleen door actief te worden, verandert er iets.”

    Okey, toegegeven, ik lees wel altijd de horoscoop in de krant als die er ligt op m’n werk. Waarom weet ik niet, maar ik lees het gewoon. Normaal heb ik er ook nooit zoveel mee, zweverig gedoe. Hoe kun je in 2 zinnen schrijven hoe het met (globaal genomen) 1/12 van de wereldbevolking gaat vandaag?

    Maar vandaag was-ie best wel persoonlijk. Ik zit al tijden te denken (en te dromen) over wat ik moet/wil/kan gaan doen, anders dan facebookspelletjes (want die komen m’n neus uit, ook al blijf ik ze steeds maar spelen), maar er komt gewoon niets uit m’n handen. Ik heb wel een aantal ideeën, maar daar blijft het dan ook bij:

    * Een groot, creatief, project beginnen. Iets in de trant van het poppenhuis wat mijn vader ooit gemaakt heeft.
    * Een project/hobby beginnen en daar over gaan bloggen, á la de film “Julie & Julia”.
    * M’n website afmaken – of helemaal opnieuw beginnen.
    * Een (kinder)boek schrijven.
    * Een stopmotion- of timelaps-filmpje maken.

    Maar bij alles heb ik de volgende problemen:

    * Ik weet niet waar/hoe ik moet beginnen
    * Ik heb geen inspiratie voor wat ik wil doen/maken
    * Ik ben bang dat ik het (zoals zoveel dingen) nooit af zal maken
    * Ik ben veel te perfectionistisch en ben toch nooit tevreden over wat ik doe/maak

    En dus blijft het maar weer bij dromen. Hoe kom ik ooit uit deze vicieuze cirkel…?

Geef een reactie

