Vraagjes van …

Sylvia Kuijsten!

Zoals ik eerder al schreef loopt mijn hoofd momenteel over van de blogideeën en dus mag ik lekker kiezen wat ik ga schrijven! Voorlopig kan ik iedere dag wel iets posten denk ik en dat vind ik alleen maar leuk! Ik wilde vandaag me eigenlijk storten op de (zelfbedachte!) tag van Hester over ‘de perfecte blog’ (aangepast aan mijn eigen ideeën), maar ik ontdekte dat het aardig wat werk is om deze dingen leuk uit te vogelen en er een leuke draai aan te geven, dus dit laat ik even rusten tot ik wat meer tijd heb (momenteel moet ik een paper schrijven die donderdag af moet zijn en ben ik bezig met de laatste dingetjes voor stage, volgende week is het al zover, spannend!). Daarom vandaag een ander artikel! Ik las net een artikel van Sylvia, die ik niet vast volg maar waar ik wel vaak artikelen van lees en zij was genomineerd voor de Liebster Award. Deze ‘award’ heb ik ook een keer gehad en is bedoeld voor bloggers die minder dan 200 volgers hebben, om ze in het zonnetje te zetten. Je beantwoord vragen en geeft ‘m dan door aan anderen die jij weer vragen stelt. Sylvia is al meerdere keren genomineerd en bedacht dus alleen vragen die mensen willekeurig mogen invullen. Ik vond de vragen erg leuk en dus vul ik ze bij deze in!

1. Als je één superkracht mag kiezen, welke zou dat dan zijn? 
Ik dacht ‘oh wat een lastige vraag’, maar eigenlijk helemaal niet, want ik weet het al denk ik! Ik zou wel onzichtbaar willen zijn/kunnen worden op momenten dat ik dat graag wil. Dat je even om de hoek kan kijken bij anderen wat ze aan het doen zijn zonder dat mensen je zien. Dat lijkt me heerlijk! Hoewel ik ook wel eens gedachten zou willen kunnen lezen, maar dan wil ik het zelf kunnen coördineren, als je altijd alles ‘binnenkrijgt’ wordt je gek denk ik, haha!

2. Links of rechts? 
Links, sowieso! Ik ben linkshandig en ik doe verder ook bijna alles met links: ik schrijf niet alleen links (zoals veel linkshandigen), maar doe ook vrijwel alle sporten met links en ben gewoon wat handiger met links. Knippen kan ik overigens met links én rechts, en voetballen en hinkelen doe ik ook met rechts. (weet je dat ook weer, wat een nuttige kennis) Ik vond het altijd wel handig om links te zijn toen ik nog aan badminton deed, omdat mensen meestal rechts zijn en dan op je ‘backhand’ proberen te spelen en dat dan eigenlijk niet doen omdat je links bent en ze dat niet verwachten. Handig! Nadelen zijn er ook: zo zit mijn hand altijd onder de inkt, maar hé, dan lijk ik wel productief haha! Én hoe cool is dat: er zijn een hoop bekende linkshandige mensen, waaronder onderstaande presidenten… 😉 (er is trouwens zelfs een winkel voor linkshandigen, hoe stoer is dat? Haha!)

lefthandedpresidents
Bron (interessant artikel ook over linkshandigen trouwens)

3. Hoe goed kennen jouw lezers je? 
Beantwoorden jullie die vraag maar, haha! Ik weet het niet zo goed. Ik ben volgens mij best persoonlijk en open tegen mijn lezers, maar tegelijk deel ik natuurlijk lang niet alles met jullie en weten jullie dus niet alles van mij… Lastige vraag, ik weet niet echt een goed antwoord!

4. Vrienden roemen me om mijn… 
Humor! Ik schijn grappig te zijn, hoewel ik dat zelf niet altijd door heb. Verder ben ik sociaal en spontaan (soms iets te) en sta ik altijd voor mijn vrienden klaar. Ik schijn ook goed en gezellig gezelschap te zijn, maar ik kan ook té spontaan zijn en dus veel-te-veel kletsen (oh wacht, het ging om ‘roemen’, laat maar…)

5. Als tijdreizen bestond zou ik wel een kijkje willen nemen in/bij… 
Hier hoef ik niet lang over na te denken. Als tijdreizen bestond zou ik heel graag een kijkje willen nemen in Israël ten tijde van het leven van Jezus. Naar Jezus luisteren terwijl Hij spreekt, naar Hem kijken terwijl Hij met mensen omgaat en wonderen doet… Ja, dat lijkt me wel wat. Ik denk dat het trouwens goed is dat we niet kunnen tijdreizen, dan werd geloven wel héél makkelijk, haha! Ik zou trouwens ook wel eens willen kijken in de Middeleeuwen en/of de Renaissance, hoe mensen met dingen omgaan en hoe mensen geloven, omdat ik daar nu erg mee bezig ben in mijn studie.

6. Noord- of Zuidpool? 
Sowieso de Zuidpool, want daar leven pinguïns en die vind ik tof en schattig, die zou ik wel eens willen zien. Ja, dat kan ook in Zuid-Afrika of in de dierentuin, maar ik moest toch iets kiezen en een reden bedenken, dus. :’)

7. Wat vind je een slechte gewoonte van jezelf? 
Ik praat vaak heel veel en ik vul mensen aan als ze halverwege hun zin zijn en ik al weet wat ze gaan zeggen: irritant! Het wordt ook als irritant ervaren, overigens en dat is volkomen terecht als je het mij vraagt. Ook luister ik niet altijd goed naar mensen. En oh ja, nagelbijten: echt een slechte gewoonte.

8. Ik zou echt nooit… 
… meer in het reuzenrad gaan. Dat was eenmalig en doodeng.
… naar een concert gaan van Jan Smit, de 3Js of Glennis Grace (en nog een heleboel andere mensen, deze schoten me als eerste te binnen), VRESELIJK. Zelfs niet als ik geld toe krijg (of het moet heel veel zijn, oké… Maar dan wil ik wel dronken zijn, haha!)
… Uggs kopen en dragen. Die vind ik zo lelijk!

(zomaar een paar voorbeelden, ik zou wel meer dingen nooit doen/dragen)

9. Als je één ding mocht toevoegen of juist verwijderen uit je leven, wat zou dat dan zijn? 
Lastige vraag. Ik heb geleerd om tevreden te zijn met wat ik heb (hoewel dat soms best lastig is), dus ik vind eigenlijk dat ik niets zou moeten willen toevoegen of verwijderen. Soms zou ik wel wat meer geld te besteden willen hebben, helemaal niet dat ik miljonair ben ofzo maar gewoon ietsje meer lijkt me wel handig. (die studieschuld is ook niet alles)

10. Ik kom in een volgend leven terug als… 
Niets. Ik geloof niet in reïncarnatie, ik geloof in God en ik ben ervan overtuigd dat ik als ik doodga in de hemel kom en dus niet als een plant omdat ik slecht geleefd heb ofzo of als een koe omdat ik zo heilig ben 😉 Maar onderstaande cartoon vind ik dan wél weer grappig!

reincarnatie-cartoon
Bron

11. Mijn favoriete Disneyfiguur is… 
Poeh… Heb ik die? Ik denk… Simba uit de Lion King. Ik ben dol op de Lion King, vroeger keek ik deze al heel vaak, ik heb de musical gezien én de 3d-film (stelde niet zoveel voor maar de film was gewoon nog steeds tof) en ik vind ‘m nog steeds leuk na al die keren. De liedjes vind ik ook fijn. Als ik dan toch eentje moet kiezen, dan toch maar Simba. Of Pumba en Timon, die zijn grappig! Oké, ik heb geen favoriete Disneyfiguur denk ik, haha!

download
Bron

Dit waren alle vragen! Als je het leuk vindt mag je ze natuurlijk overnemen, stuur dan even een linkje, dan neem ik een kijkje op je blog! (:

4 gedachtes over “Vraagjes van …

Geef een reactie

