Rugpijn. Waarschuwing: ik ga lekker klagen.

Vandaag heb ik even zin om te klagen. Ik heb namelijk pijn in mijn rug. En niet zo’n beetje ook (hoewel het weer aan het afnemen is gelukkig – toch ga ik nog even klagen).

Gisteren vertelde ik al dat ik in de bus gevallen was en dat dat even flink pijn deed. Toen ik eenmaal thuis was dacht ik dat het wel weer ging, maar niets bleek minder waar… Vanochtend stond ik op met flinke pijn in mijn onderrug (en ik was misselijk, maar dat zakte later weer na mijn ontbijt). Ik moest wel post bezorgen, hoewel ik daar tegenop zag. Dat heb ik meteen maar gedaan maar ik heb er veel langer (ruim tweeënhalf uur) over gedaan omdat ik zo’n pijn had. Mijn voeten deden uiteindelijk ook erg pijn, dit komt denk ik doordat ik én 5 kilometer ongeveer gelopen heb (hele post-wijk bij elkaar) en voornamelijk omdat mijn enkel gisteren ook een klein maar venijnig tikje heeft gehad. De pijn in mijn voeten ging vrij snel weer over, maar de pijn in mijn rug bleef en dus heb ik de rest van de dag in bed doorgebracht, nadat ik een lange warme douche had genomen (in bed was ik weliswaar met mijn laptop, maar het blijft toch in bed en dat vind ik meestal hartstikke saai overdag). Ik heb oude afleveringen (lees: seizoen 1 aflevering 1 t/m 5) van 3 op reis online gekeken om de tijd te doden en ik heb allerlei blogs gelezen en nutteloos rond gesurft op het fijne grote internet.

Dit allemaal in plaats van de stage-bijeenkomst waar ik eigenlijk heen moest. Gelukkig heb ik niet zo heel veel gemist en mag ik samen met iemand anders de komende week me richten op het voorbereiden van les 2, waarin de leerlingen vragen mogen gaan kiezen die zij willen gaan beantwoorden in de loop van het project. Komt dus wel op z’n pootjes terecht.

Om 16.00 uur ben ik uit bed gekropen, heb ik me even opgefrist en ben ik even langs m’n buurman geweest. Hij heeft mijn rug even goed gemasseerd en dat deed PIJN. Jawel. Maar uiteindelijk wordt het daar alleen maar beter van. Nu de rest van de dag mijn rug warm houden (vanavond maar even Counterpain – soort tijgerbalsem maar veel sterker – erop smeren, dan wordt ‘ie vanzelf hartstikke warm) en dan komt het vast allemaal wel weer goed. Wat heb ik toch weer mazzel (: Mocht het morgen (dan ben ik gelukkig vrij) niet over zijn, dan ga ik toch even de huisarts bellen. Ik verwacht dat het nog wel even gaat zeuren maar dat het wel overgaat. Ik heb wel vaker last van m’n rug en dat gaat meestal met wat rust en geduld (en af en toe een massage, zo fijn!) wel weer over. Ik ben dus wel wat gewend inmiddels. De huisarts kan er vaak ook niet zoveel aan doen behalve m’n spieren losmaken (en dat is nu al gebeurd zoals ik net vertelde) en oefeningen meegeven (en die heb ik de vorige keer, vorig jaar een keertje, al gehad dus die heb ik nog liggen) en me vertellen dat ik rustig aan moet doen. Ga ik doen dus, want ik heb er geen zin in om donderdag nóg thuis te zitten en niets te kunnen doen. Dan heb ik namelijk eerst college en daarna ga ik gezellig lunchen met mijn ouders in het altijd leuke Utrecht. Daar heb ik zin in en dat ga ik niet laten verpesten door mijn rug!

Zo. Nu heb ik even lekker geklaagd. Altijd fijn. Nu gaan we verder met nasi maken (het is een keertje echte eigengemaakte nasi, met champignons, ui, prei [19 cent bij Lidl, ongelooflijk goedkoop!), sperziebonen, kipfilet, een kruidensausje en kroepoek, oh ja en rijst natuurlijk, anders is het geen nasi haha) en dan is het tijd om te smullen!

Oh en omdat er vást mensen zijn die dit helemaal gelezen hebben (RESPECT en DANKJEWEL!), hier nog even een leuke foto die de mensen die mij op Facebook hebben al hebben gezien! Maar die vinden het vast niet erg om het nog een keer te zien (:

DSC00401 copy

 

Verder ben ik best aardig en lief en goedgemutst (stom woord) en schrijf ik morgen vast een hele leuke blije blog! (maar pin me er niet op vast, daar heb ik een hekel aan, haha!) (:

5 gedachtes over “Rugpijn. Waarschuwing: ik ga lekker klagen.

Geef een reactie

