Het laatste weekend van de kerstvakantie

Het is waarschijnlijk geen enkele student ontgaan (of ambtenaar): de vakantie is weer voorbij. Helaas. Ik heb ervan genoten, hoewel ik het eerste dagje vandaag op school ook niet zo erg vond. Het college was best interessant en voor het college hebben een studievriendin en ik nog even gezellig wat gegeten en gedronken bij V&D, dat was ook leuk! Op de terugreis naar huis moest de buschauffeur een noodstop maken en ik zat te lezen én ik zat op een klapstoeltje (in het midden van de bus weet je wel) en toen maakte ik een flinke smak. Niemand vroeg of het ging, beetje jammer. Ik dacht dat het wel meeviel, maar mijn rug doet flink pijn. Jammer, maar niets aan te doen. Ik zie vanzelf hoe het morgen gaat met post bezorgen. Daarna heb ik een bijeenkomst voor stage (om 13.00 uur) en dat is het dan, het college van morgen gaat niet door. Héél vervelend (niet).

Oké, ik dwaal een beetje af, want ik wil eigenlijk nog even iets vertellen over afgelopen weekend. Zoals je hebt gemerkt (of misschien ook niet) heb ik afgelopen weekend niet geblogd. Oeps. Maar hé, het is mijn blog en ik schrijf als ik dat wil, zoals ik al eerder vertelde volgens mij (: Maar wat hebben jullie dan gedaan dit weekend? hoor ik je denken. Dat ga ik je nu vertellen!

Zaterdag zijn we op tijd vertrokken om eerst bij de oma van Johan op nieuwjaarsvisite te gaan. Dit was erg gezellig. We zijn gebleven tot… ik denk ongeveer half 1 en toen zijn we doorgereden naar Ikea. Omdat we best trek hadden zijn we naar Barendrecht gegaan – lekker dichtbij, het plan was eerst Ikea Delft (gelukkig niet gedaan, daar was het heel erg druk zagen we op de parkeerplaats, die zie je vanaf de snelweg) – om daar te eten. Dat was fijn, zoals altijd. Ikea is fijn. We hebben nog even een rondje door de winkel gedaan – dat was filelopen, zo druk was het, niet prettig! – en we gingen weg met een soort appelkruidensap (niet lekker, echt niet aan te raden vind ik, veel te kruidig…) en witte glühwein – daar had ik nog nooit van gehoord. Het lijkt gewoon op witte wijn. Deze hebben we nog niet geprobeerd dus ik ben benieuwd! Ook kochten we twee chocoladeletters van Verkade (ja echt waar), samen voor maar €1 dus kon ik ze niet laten liggen, haha! (:

Na Ikea zijn we naar Scheveningen gereden, waar we gratis konden parkeren bij het Zwarte Pad. Tip: als je nu naar het strand gaat, van 1 november tot 1 maart (als ik het goed zeg, zoiets, je kan het nazoeken op internet) kun je daar gewoon gratis parkeren op de grote parkeerplaats! Erg fijn, dichtbij het strand.
We hebben lekker gewandeld over de boulevard en door het oude dorp en hebben nog even gewinkeld – althans, winkeltjes gekeken. Uiteindelijk kregen we trek en hadden we het een beetje koud en kwamen we bij de Mac terecht. Hier hebben we koffie gedronken en wat gegeten (muffin en appelgebak) (het is allemaal erg goedkoop én lekker bij de Mac, aanrader!) en daarna moesten we nog zo’n 20 minuten lopen naar het Griekse restaurant Olympia. Via Vakantieveilingen hadden we een 3-gangendiner gekocht voor maar €20 met z’n tweeën. Hier kwamen alleen nog drankjes bij (waar we inclusief fooi €15 voor kwijt waren, prima prijsje dus!). We hebben erg lekker gegeten!

De hele dag vergat ik zo’n beetje foto’s te maken, maar het was een fijne dag! Johan probeerde ’s avonds toen het donker was geworden nog even wat functies van zijn camera uit en dit zijn de enige foto’s die we hebben van de dag, haha! Deze wil ik dus wel met jullie delen (: Ik heb in ieder geval genoten van deze fijne bijna-laatste-vakantiedag! Zondag zijn we naar de kerk geweest, daarna hebben we koffie gedronken bij mijn schoonouders en verder zijn we thuis geweest. Ik moest het boek voor mijn tutorial nog ‘even’ afmaken (ik heb alle conclusies van de hoofdstukken gelezen, wat afbeeldingen bekeken en vooral veel opgeschreven om een goede recensie te kunnen schrijven, dit moet ik nog doen deze week maar de docent moet het boek ook nog lezen, vandaar moest ik het vandaag al in haar postvak doen) en daarna hebben we gezellig Scrabble gedaan. Een rustige afsluiting van mijn vakantie dus!

Dan nu de foto’s! (: (er zitten een paar creatieve bij ja, haha.) Johan heeft ze gemaakt.

Ik wens jullie een fijne week toe, succes met alles wat je moet/gaat doen! Vergeet niet te genieten, ook al is het geen vakantie meer! (: 

P1060909

P1060910

P1060913

P1060916

P1060917

P1060919

2 gedachtes over “Het laatste weekend van de kerstvakantie

  1. Leuk, naar Scheveningen! Ben al heel lang niet op het strand geweest, misschien binnenkort weer doen 🙂 Ik heb vanmiddag een tentamen (het is nu tentamenperiode) en heb eind januari pas weer college, voor de master! Ik heb er wel zin in weer! Een fijne week verder!

    1. Zeker doen! Scheveningen is altijd zo leuk vind ik! Ik hou helemaal niet van het strand als het warm is, maar als het een beetje waait/stormt vind ik het altijd heerlijk om over het strand te lopen!

      Succes met je tentamen! Dank je, voor jou ook!

Geef een reactie

