Blog-plannen voor 2014

Ik hou van lijstjes maken. Ik maak lijstjes voor alles: wat ik op een dag wil/moet doen, leuke dingen die op de planning staan, planningen voor school (voornamelijk als ik een paper moet schrijven of als ik bijna een tentamen heb en ik in de stress schiet), voor mijn blog, voor wat ik in de vakantie ga doen (of heb gedaan) en ik maak ook totaal overbodige lijstjes. Althans, ik doe dat nu niet zo vaak meer, maar ‘vroeger’ (ja ik ben oud) maakte ik ook lijstjes met de liedjes die ik op dat moment het liefste luisterde, welke jongens ik leuk vond, wat ik later wilde worden en ga zo maar door.

Vandaag wil ik jullie wat vertellen over de plannen die ik dit jaar heb met mijn blog. Of althans, dit jaar… Voor de komende tijd! Waar ik over wil gaan schrijven, een nieuwe rubriek, dat soort dingen… Kijk je mee?

Reviews/Nieuwe dingetjes
Ik probeer niet zoveel geld (meer) uit te geven, omdat ik momenteel gewoon niet zoveel te besteden heb (ik heb teveel stufi gehad vorig jaar blijkbaar en dat moet ik nu terug betalen, dat betekent iedere maand minder centjes dan normaal, snik) en we in juli gaan trouwen – daar moet ook nog wat voor gespaard worden.
Ik heb echter nog wel wat dingetjes nodig (vind ik) en die wil ik graag laten zien op mijn blog – als ik ze gescoord heb, uiteraard. Anders gaat ’t zo moeilijk, haha :’)
Ik wil sowieso nog een review schrijven over de cd ‘Vind’ van Wudstik, die Johan pas gekocht heeft. De cd ligt echter nog bij Johan in de auto dus die moet ik binnenkort even eruit halen om wat foto’s te maken voor de review. Een andere cd die ik nog wil reviewen is ‘Hier – het beste van 20 jaar Blof’ die ik pas kocht voor maar €8,25 bij Hema. Tevens wil ik wat meer boeken gaan lezen (buiten wat ik lees voor school lees ik echt te weinig, zo zonde want ik hou echt van lezen!) en die ook reviewen. Ik vind boekreviews op andere blogs namelijk altijd zo leuk!

Rubrieken 
Ik heb een tijdje op dinsdag een artikel geschreven over een actueel onderwerp. Ik heb wel gemerkt dat ik het lastig vind om op die dag precies zo’n artikel te schrijven. Ik schrijf namelijk geen artikelen vooruit (zoals veel bloggers wel doen) en ik moet dus dan op het moment zelf iets leuks vinden om over te schrijven. Dat is soms best lastig en dus ga ik deze rubriek schrappen. Ik was toch al niet zo consequent, hihi. Ik wil wel af en toe over iets actueels schrijven, maar dan moet het net op mijn pad komen.

Wat ik wel wil gaan doen is meer foto’s gaan maken dit jaar en iedere week een artikel plaatsen met foto’s van.. wat dan ook. Ik denk dat er trouwens – als het goed is – vanaf april veel Apenheul-foto’s gaan komen op mijn blog, want we hebben dit jaar een jaarabonnement gekocht van de Apenheul! Het kostte maar iets van €19 per persoon (!) en dat heb je er met één bezoekje al uit! Bovendien krijg je veel korting op andere parken, tof!
Een leuke naam moet ik nog bedenken voor deze fotorubriek – ideeën zijn welkom! Sommige mensen zijn zó goed in het bedenken van toffe namen!

Muziek 
Ik hou van muziek en ik wil er dan ook wat meer aandacht aan gaan besteden op mijn blog. Wat meer liedjes die ik vaak luister, of een goede band of zanger(es) bespreken bijvoorbeeld. Pin me er niet op vast, maar ik wil proberen om dit minimaal één keer in de twee weken te gaan doen. Dit kan in allerlei vormen en daarom lijkt het me erg leuk.

Ik moet nog steeds uitvinden hoe je een filmpje invoegt in een blog. Ernstig dat ik dat na meer dan een jaar bloggen (!) nog steeds niet weet… Oeps. Ik heb wel eens bij iemand gelezen hoe je dat doet, maar toen lukte het niet. Weet iemand hoe je dat doet? Verder dan een link plaatsen kom ik niet, maar ik vind het leuk als je gewoon op mijn blog Youtube-filmpjes kan bekijken!

muziek
Bron

Maandoverzicht 
Omdat ik meestal niet zo heel veel foto’s maak (en geen smartphone heb, dan gaat het sowieso gemakkelijker) ga ik geen wekelijks foto-overzicht doen van hoe mijn week was, een soort dagboekje dus. Ik wil wel een maandoverzicht gaan maken op de laatste van de maand of op de eerste van de volgende maand (hoe het maar uitkomt). Dat lijkt me erg leuk, vooral omdat ik dan zelf ook terug kan lezen wat ik allemaal heb gedaan!

maandoverzicht-490x290
Bron

Geloof 
Ik merk dat ik wat minder ben gaan schrijven over mijn geloof, terwijl ik het fijn vind om daarover te schrijven. Ik heb afgelopen jaar wat themaweken gehouden op mijn blog over een bepaald (Bijbel-)onderwerp en dat wil ik dit jaar ook weer gaan doen. Zijn er dingen die je graag zou willen zien? Laat dan even een reactie achter!

Op de korte termijn… 
Dit zijn allemaal plannetjes die ik met mijn blog heb. Natuurlijk ga ik ook gewoon nog spontaan bloggen over wat ik op dat moment leuk vind of waar ik toevallig iets over wil schrijven. Op de korte termijn heb ik nog een aantal dingetjes die ik wil doen:

– Een overzichtje maken (met foto’s) van wat ik in deze kerstvakantie heb gedaan
– Iets vertellen over hoe mijn studie er op dit moment voorstaat en wat ik allemaal ga doen in de komende periode (dit ga ik denk ik over een paar weken doen als mijn stage helemaal rond is – wat we precies gaan doen dus – en als het gaat beginnen. 29 januari is al de eerste stagedag, spannend!)
– Laten zien wat ik heb gewonnen bij de winactie van Hester! (:
– Een review schrijven over het album ‘Vind’ van Wudstik
– Een review schrijven over het album ‘Hier – Het beste van 20 jaar Blof’ van Blof (duh).
– Morgen of overmorgen hoop ik iets te laten zien van mijn zaterdag. Johan en ik gaan morgen namelijk (waarschijnlijk) naar Ikea om lekker rond te snuffelen (we hebben wat leuke plannen voor dit jaar op creatief gebied, misschien kan ik daar dan ook over gaan bloggen!) en daarna gaan we door naar Scheveningen. ’s Avonds gaan we uit eten bij de Griek (restaurant Olympia), via vakantieveilingen hebben we hier een 3-gangenmenu gescoord voor 2 personen voor maar €20! Ik hoop wat leuke foto’s te maken op het strand en daar in de buurt. We weten niet precies wat we verder gaan doen. Ik zou vandaag naar Utrecht gaan met een vriendin, maar ze is ziek geworden (dus nu gaan we maandag voor college iets drinken, ook gezellig). Ik kan dus vandaag niet winkelen (ik wil nog wat dingetjes halen), maar misschien dat ik dat morgen kan doen!

Heb-je-in-je-hoofd-nog-ruimte-voor-waanzinnige-plannen
Bron

Voor nu wens ik jullie een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend! Voor de mensen die nog vakantie hebben: geniet er nog even van! (:

8 gedachtes over “Blog-plannen voor 2014

  1. Klinkt goed hoor, vooral over geloof en muziek, ben benieuwd! Ik weet inmiddels hoe je filmpjes in moet voegen! Als je een tekst aan het tikken bent, klik je op ´media toevoegen´. Dan klik je op ´voeg YouTube toe´ en dan de link plakken (in de balk waar staat ´Zoek YouTube´). Dan staat het filmpje gewoon in je post! Ik hoop dat het duidelijk is zo!

    1. Fijn! Ik ben zelf ook benieuwd wat ik ervan ga bakken, haha!
      Oh fijn! Ik ga het zeker proberen in mijn volgende artikel – gewoon als probeersel, weet ik dat ook meteen. Dankje! (:

  2. Lijstjes zijn ook bij mij favoriet haha! Muziek is zo leuk en best weinig blogs besteden er aandacht aan, dus dat zou zeker leuk zijn om te lezen 😀

    liefs,
    Femke

    1. Dat is mij ook opgevallen ja! Ik zag gisteren jouw blog over zangeressen dan en dat vond ik erg leuk om te lezen. Dus had bedacht om daar zelf ook maar ’s wat meer mee te gaan doen (:

Geef een reactie

