Gewoon niet.

Eigenlijk was ik vandaag eindelijk eens goed bezig met het boek dat ik nog moet lezen voor de maandag na de vakantie. Althans, dan moet ik ‘m inleveren bij de docent – die moet ‘m ook nog lezen – en dan heb ik nog een week om een recensie te schrijven. Ik ben nu halverwege hoofdstuk 1. Het is een mooi boek met veel platen, maar soms een beetje langdradig en hé, het is vakantie dus dat zegt genoeg over mijn motivatie om iets te doen voor school, toch?
Ik wel wát nuttigs gedaan vandaag, ik heb even brood gehaald (oké en koffiebroodjes voor mijn lunch, ze waren afgeprijsd en ik vind die zó lekker!), was opgehangen en post gesorteerd. Werk gaat namelijk gewoon door deze vakantie! Gelukkig is het voor morgen niet zoveel. Verder plande ik nog een afspraak in om vrijdag naar Utrecht te gaan met een studievriendin. Deze week bestaat dus vooral uit lezen, m’n stage voorbereiden (is ook voornamelijk lezen en vragen bedenken), top 2000 luisteren, oud en nieuw vieren bij mijn ouders, werken en naar Utrecht. Prima weekje vind ik. Ik neem ook wat meer tijd voor mezelf deze week, omdat ik merk dat ik vorige week best wel druk ben geweest (naar vrienden, met een vriendin naar Amersfoort, naar de dierentuin, kerst vieren…) en ik wel met een ‘leeg hoofd’ wil beginnen aan het nieuwe jaar!

tumblr_mgnir5abax1rfb7c8o1_500
Bron

Oké, ik dwaal af. Eigenlijk gaat deze blog vandaag over ‘gewoon niet’, een tag die ik een poosje terug las bij iemand anders en die ik best wel leuk vond. Ik wilde ‘m nog een keertje zelf doen en ach, waarom niet vandaag? We hebben het altijd wel over ‘leuk dit, leuk dat’ en ‘ik ben dankbaar voor zus en zo’, maar klagen is soms ook wel eens fijn en dat ga ik dus even lekker doen hier!

Eten 
Wie houdt er nu niet van eten? Ik ben iemand die houd van lekker eten, zoals zoveel mensen. Eten is fijn! Ik vind echter witlof niet lekker, stoofperen hou ik niet zo van (ja, één keer per jaar om Johan een lol te doen), suikerspin en pindakaas lust ik niet en rabarber vind ik echt VIES. Dus als je een keer voor me wilt koken, dikke prima maar liever niet iets van bovenstaande dingen, haha!

Muziek 
Ik zet altijd direct iets anders op als ik Anouk hoor, ik weet niet waarom, maar ik vind haar vreselijk. Ik hou trouwens wel van Nederlandse/Nederlandstalige muziek, maar Jan Smit, de 3Js (stomme naam ook) en Glennis Grace (geschreeuw) kan ik écht niet naar luisteren. Vre-se-lijk. Hoor dan. Ieuw. Er zijn vast nog meer bands/muzieksoorten die ik vreselijk vind… Ik heb niets met metal, al dat geschreeuw, bah, en ik vind Rammstein vreselijk. Haha, ik moest daar ineens aan denken omdat ik iemand ken die die band helemaal leuk vind. Prima hoor, maar mij doe je er geen lol mee. Ook niet een beetje. Gewoon niet.

Kleding 
Heb je even? Ik zeg altijd dat, als ik ooit premier word, ik liever dictator zou zijn omdat ik dan vreselijke kleding kan verbieden. Uggs vind ik het allerergste, maar jumpsuits, onesies (die NAAM alleen al…), gympen met hakken, Crocs (hoewel ze heel erg lekker lopen en fijn zitten blijven ze lelijk, jawel) sleehakken, veel-te-lange-jassen en van die veel te korte shirtjes die tegenwoordig hip zijn met hoge broeken of een rokje eronder (die shirts heten ‘cropped top’ vertelt Google me net) vind ik echt afschuwelijk. Bah. KIJK DAN. Daar wil je niet eens dood in gevonden worden. Tenminste. Ik niet.

17
Bron

Geuren 
Zweetlucht en het tegenovergestelde: mensen die teveel parfum ophebben, zodat het lijkt alsof de complete Ici Paris XL langs komt lopen. Bah. Van die luchtjes die te lang blijven hangen dus.
Koekjeslucht als het ’s ochtends vroeg is – ik fietste altijd naar school en naar m’n werk toen ik nog thuis woonde en er staat in Harderwijk een koekjesfabriek die dan ’s ochtends al zo’n mierzoete lucht uitstootte. Om misselijk van te worden.
Pindakaas. Mandarijnen (veel te sterke lucht vind ik). Wierook. Verbrande broodjes. Chocopasta. Suikerspin (véél te zoet, ik vind het ook niet lekker trouwens).

Seizoenen 
Ieder seizoen heeft wel z’n charmes, maar als het weer eens hard regent en koud is en er een harde wind staat, dan ben ik wel aan het klagen ja. -10 vind ik trouwens prima, daar kun je je op kleden (en ik hou van schaatsen!), maar regen? No thanks. Meestal ben ik dan ook niet zo dol op de herfst, omdat het dan het meeste regent. Sneeuw vind ik ook niet altijd even tof, behalve als je alleen de deur uit hoeft omdat je het wil en niet omdat het moet. (:

herfst-in-lente
Bron

Youtube 
Al die reclame! Ik wil gewoon filmpjes kijken en niet constant vermoeid worden met reclame. Eén van de redenen dat ik niet zoveel filmpjes meer kijk op Youtube. Even denken, Youtube… Oh ja, van die mensen die domme reacties plaatsen omdat ze niet goed gekeken hebben naar ’t filmpje of de beschrijving niet of nauwelijks hebben gelezen. Bovendien doen mensen altijd zo onaardig op Youtube! Of ligt dat aan mij?

MacDonalds 
De Mac en ik vinden elkaar wel aardig hoor. Ik kom er regelmatig en vind het eten best oké. Niet ster-waardig natuurlijk, maar wel lekker en makkelijk. Wat ik wel vervelend vind (dat geldt trouwens niet alleen voor de Mac) zijn mensen die hun rommel niet opruimen maar het laten staan voor het personeel en langzaam personeel die denken dat je de hele dag de tijd hebt of die niet eens luisteren naar wat je zegt.

Personen 
Zoals ik net al zei: mensen die hun rommel niet opruimen. Of die hun winkelwagentje een paar meter van de stalling laten staan. Of die kauwgom of sigaretten op de grond pleuren. Mensen die voordringen. Opdringerige mensen. Mensen die niet goed lezen of kijken en dan hun oordeel al klaar hebben. Mensen die de bordjes niet lezen in de dierentuin omdat ze te lui zijn en dan denken dat een wolf een vos is en een prairiehondje een stokstaartje en een tapir een miereneter. DOM DOM DOM.
Ik heb trouwens niet echt een hekel aan mensen persoonlijk hoor. Je kan niet iedereen aardig vinden, maar ik geloof wel dat iedereen iets goeds in zich heeft.

Party’s 
Ik ben niet zo’n feestbeest. Ik vind muziek die veel te hard staat meestal niet zo fijn, vooral niet als je met iemand wilt praten. Als je toch niet wil praten en gewoon wil luisteren of wil dansen dan hou ik juist wel van harde muziek. Hoe harder hoe beter (tot op zekere hoogte en het ligt eraan welke muziek). Al dat gezuip op feestjes hoeft van mij trouwens niet. Een biertje of wijntje vind ik oké, maar met mate (saai hè).

Hè, even lekker zeuren en klagen is soms best wel eens fijn. Als je ook even wil klagen, ga je gang in de comments! Dan ga ik nu maar weer proberen verder te lezen in m’n boek… (:

 

 

5 gedachtes over “Gewoon niet.

  1. Leuke tag, lekker zeuren moet soms ook kunnen, toch? Ik heb ook niets met de 3j´s, maar Anouk vind ik af en toe wel leuk om te horen. Verder ben ik ook niet echt een feestbeest, af en toe even losgaan vind ik leuk, maar niet elke week. Het liefst gewoon feestjes van de studentenvereniging. Hoef je niet bezig te zijn met: dans ik niet stom, met wie ga ik naar huis vanavond (niet dat ik dat ooit gedaan heb, maar goed) en dat het sowieso één grote vleeskeuring is. Oh en ik heb echt een schijthekel aan de winter! Vooral door gebrek aan licht en kou (ben een koukleum), krijg dan last van winterblues. Hehe, dat lucht op. Nu ga ik weer meezingen met de top 2000. Fijne jaarwisseling!
    Groetjes Linda

Geef een reactie

