Mijn Google Chrome ABC

Dit leuke lijstje zag ik voorbij komen op de blog van Hester en tijdens het lezen werd ik nieuwsgierig naar mijn eigen ‘Google Chrome ABC.’ Ik gebruik al tijden Google Chrome, volgens mij is er (bijna) niemand meer die Internet Explorer gebruikt… Of heb ik dat mis? Bij mij is die in ieder geval heel erg langzaam. Google Chrome bevalt me wel erg goed (meestal dan).
Google Chrome onthoudt vrij snel webadressen, als je een poosje een webadres vaak intypt onthoudt ‘ie het gemakkelijk en hoef je niet meer het hele adres in te typen. Ideaal voor luie mensen zoals ik! Vandaag laat ik jullie zien welke websites er tevoorschijn komen als ik een eerste letter intyp. Ik ben zelf ook erg benieuwd eigenlijk… Als je meer wilt weten over mijn internetgebruik is dit de ideale post, haha! Kijk je mee?

A – apps.facebook.com/solitaireblitz/
Haha, dit spelletje doe ik de laatste tijd bijna niet meer, maar heb ik erg veel gespeeld. Meestal zoek ik ‘m op via Facebook zelf, maar blijkbaar typ ik de link ook regelmatig zelf in!

B – bloglovin.com
Hier kijk ik totaal niet van op. Iedere dag zit Bloglovin’ in mijn standaard rondje van email, Facebook én blogs dus! Je kan op deze website gemakkelijk blogs volgen en dan krijg je alle updates van blogs gewoon binnen. Ideaal! Ik volg inmiddels aardig wat blogs en dus zit deze website nu standaard in mijn ochtendrondje. (’s middags en ’s avonds trouwens ook, haha)

C – cz.nl 
Ik had eigenlijk geen idee wat ik moest verwachten bij de C, maar het werd cz.nl. Ik heb een zorgverzekering van CZ en zo af en toe check ik de site voor mijn polis of voor mijn rekeningen. Dit gaat allemaal online en dat vind ik superhandig! Als er iets is, hoef je ook niet meteen meer te bellen, maar kan je online chatten met een medewerker. Ideaal, je hebt direct antwoord en hoeft toch niet te bellen! (leuk voor mensen zoals ik die een hekel hebben aan wachtmuziekjes, überhaupt in de wacht gezet worden én bellen met vreemden)

D – https://www.dropbox.com/ 
Dropbox is echt handig! Je kan er een map delen met wat mensen en dan bestanden toevoegen, verwijderen, downloaden, uploaden enzovoort.. Erg fijn. Ik gebruik het momenteel voornamelijk voor de cursus Gouden Tijden II. Bijna alle teksten die we moeten lezen zijn te downloaden vanuit de Dropbox-map.

E – ereaders.nl 
Oké, blijkbaar heb ik iets te lang gezocht op deze site naar e-readers! Inmiddels heb ik er eentje van Sinterklaas gekregen en hoef ik dus niet meer op deze site te kijken. Er staat verder trouwens echt níets in mijn lijstje met suggesties met de E!

F – facebook.com 
Verrassing! Oh ja? Nee, totaal niet. Deze zag ik aankomen. Ik gebruik Facebook erg veel. Het is leuk en ik vind het trouwens ook heel handig. De tweede link was http://www.fotostrips.nl trouwens, waar iedere dag een fotostrip verschijnt van Ype. Deze volg ik al een tijdje en hoewel ze vaak erg flauw zijn, zitten er soms ook geniale tussen!

G – google.nl 
Ook geen verrassing. Google gebruik ik vrijwel dagelijks voor van alles en nog wat.

large
Dit plaatje haalde ik uit het artikel van Hester. Wel toepasselijk!

H – hotmail.com 
Nog zo’n klassieker. Iedere dag check ik meerdere keren mijn email, nog steeds via hotmail dus. Ik heb nog een email, mijn studentenmail, dat gaat via gmail.

I – ing.nl 
Ik heb een rekening bij de ING en heb internetbankieren dus ik kijk regelmatig op deze site. Even inloggen en je hebt meteen al je gegevens. Ik vind het ideaal!

J – jumbosupermarkten.nl 
Haha, deze site gebruik ik volgens mij helemaal niet zoveel, maar staat toch bovenaan. Ik check hier wel eens de aanbiedingen van de week, als we boodschappen doen bij Jumbo. We gaan ook wel eens naar Lidl trouwens. De tweede link was jstor.org, deze site gebruik ik voor mijn gevoel veel vaker, voor teksten voor de universiteit. Die staan vaak op deze site en kan je dan zo downloaden.

K – kasteelhoeve.nl 
Wat? Ik wist niet eens meer wat dit voor iets was, haha! Ik heb eerst op de link geklikt om te kijken. Het is een site waar ze allerlei soorten wijn verkopen. Ik weet niet meer precies hoe ik hier terecht gekomen ben. Haha!

L – https://leentjegerritdina.wordpress.com/ 
Jep, dit zag ik aankomen. Mijn eigen blog, hier kom ik ook iedere dag voor reacties, een nieuwe post of om iets te bewerken of… ja, voor van alles eigenlijk!

M – maps.google.nl 
Ik maak regelmatig gebruik van de kaarten op Google Maps. Erg handig systeem vind ik.

N – nu.nl 
Hier kom ik ook vrijwel iedere dag om even het nieuws te checken (en voor mijn artikelen voor de dinsdag, omdat ik dan schrijf over een actueel onderwerp). Je kan makkelijk wat nieuwsberichten lezen en wat je niet interessant vind skip je gewoon. Handig!

O – https://www.osiris.universiteitutrecht.nl/ 
Dit is de site van de universiteit waar mijn rooster(wijzigingen), persoonlijke gegevens en cijfers opstaan en waar ik ook kan zien of alles goed is ingevoerd (dat is namelijk lang niet altijd zo helaas…). Ik kan hier ook in- en uitschrijven voor cursussen, (eventuele) toetsen (hier maak ik volgens mij echt nooit gebruik van, dat gaat meestal vanzelf bij de cursusinschrijving) en stage e.d.

P – pathe.nl 
Ik kom niet zo vaak op websites met de P als beginletter blijkbaar. De site van Pathé bezoek ik niet zo vaak, alleen als we naar de bios willen voor een leuke film en dan weet ik dat meestal al. Dan kijk ik alleen naar de trailer (soms) en wanneer de film draait.

Q – …
Er komt helemaal niets tevoorschijn bij de Q. Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht, ik kan geen enkele site bedenken met een Q als beginletter, haha!

R – radioveronica.nl 
Bij mijn weten kom ik hier alleen als ik de top 1000 aan het volgen ben, dan kan je hier meekijken naar de lijst. Vind ik wel handig, ik weet vaak niet van wie een liedje is en/of hoe het heet én ik mis wel eens bij welk nummer ze zijn.

S – simyo.nl 
Ik heb een abonnement bij Simyo en dat gaat ook allemaal via internet. Ik kan hier mijn verbruik zien, hoeveel smsjes en minuten ik nog over heb en wat ik moet betalen en of dat al gebeurd is e.d.

T – translate.google.nl 
Woordenboeken gebruik ik echt niet meer. Google Translate vind ik erg handig. Je moet soms even puzzelen als je grote stukken tekst laat vertalen omdat de woorden dan nog wel eens door elkaar worden gegooid, maar over het algemeen vind ik het een handige vertaler!

U – http://www.uu.nl 
De website van de universiteit. Ik kom er eigenlijk niet zo vaak volgens mij. Meestal ga ik rechtstreeks naar wat ik nodig heb: de site van de bieb, van Osiris of van Blackboard bijvoorbeeld.

V – http://www.vakantieveilingen.nl/ 
Ja, schuldig! Ik kom hier veel te vaak. Ik vind het leuk om te kijken naar de veilingen en naar wat iedereen biedt, maar ik bied zelf ook regelmatig op leuke dingetjes. Zo scoorde ik hier vorige week nog het verjaardagscadeautje voor mijn moeder: een dagje sauna voor 2 personen voor een leuk prijsje! (:

X – … 
Bij de X krijg ik ook geen enkele suggestie. Ja, RTL XL. Telt dat ook? Haha, eigenlijk begint dat met een R. Maar goed. Verder dus geen suggesties. RTL XL kom ik regelmatig om gemiste programma’s terug te kijken.

Y – youtube.com 
Ik hou van muziek en ik hou dus ook van Youtube. Ideale website!

Z – zusjevan.nl 
Oké, hier ben ik al eeuwen niet meer geweest. Weinig sites met een Z dus blijkbaar in mijn lijstje! Ik kreeg ook deze link als suggestie: http://www.zeno.org/Literatur/M/Sachs,+Hans/Dramen/Die+gedultig+und+gehorsam+Marggr%C3%A4fin+Griselda. Over deze tekst moest ik (onder andere) een paper schrijven dus ik heb deze ook veel bezocht. Nu niet meer, trouwens. (:

Nou, dat was mijn Google Chrome ABC! Ik vond het leuk om te doen, hopelijk vonden jullie het ook leuk om te lezen! (:

10 gedachtes over “Mijn Google Chrome ABC

  1. Om het af te maken nog even eentje met cijfers:
    1 — 112meldingen.nl
    2 — johanbestebreur.wordpress.com/22-10-13-j/
    3 — 3fm.nl
    4 — 4p1w.lotum.de
    5 — funkyfish.nl/index.php?pageID=5
    6 — dub119.mail.live.com/default.aspx?id=64855
    7 — facebook.com/7Seconden
    8 — google.nl/#newwindow=1&q=nieuwe+serie+sbs6+8+januari+2014&safe=off
    9 — 9gag.com
    0 — geloof het of niet, maar hierbij kom ik op leentjegerritdina.wordpress.com/2013/12/09/mijn-google-chrome-abc/

    1. Haha stoer hoor! (:
      Even kijken wat ik krijg als ik dat doe…

      1 – Niets
      2 – 24lentes.nl
      3 – Niets
      4 – Internetbankieren ING, een specifieke rekening stap 4 van 4 – afronden
      5 – Niets
      6 – https://www.facebook.com/photo.php?fbid=691256157560513&set=a.185367044816096.43956.100000284051772&type=1&ref=notif&notif_t=like
      7 – https://www.facebook.com/7Seconden
      8 – http://www.sacred-texts.com/neu/orl/orl08.htm
      9 – 9292ov.nl
      0 – https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox

  2. Mijn ABC-tje, mocht je dat leuk vinden:

    atlasformen.nl
    bol.com
    compassion.nl
    dedoelen.nl
    eenjurk.nl
    facebook.com
    google.nl
    hotmail.com
    imdb.nl
    johanbestebreur.wordpress.com
    kruidvat.nl
    leentjegerritdina.wordpress.com
    maps.google.nl
    nu.nl
    omniversum.nl
    pathe.nl
    quest.nl
    rtlgemist.nl
    skyradio.nl
    translate.google.nl
    uitzendinggemist.nl
    vakantieveilingen.nl
    wowveilingen.nl
    x – niets gevonden dat begint met een x, als eerste resultaat lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=40276
    youtube.com
    zapp.nl

Geef een reactie

