10 tot 1

Terwijl ik nu eigenlijk écht moet beginnen aan het boek voor mijn tutorial, schrijf nog eerst ‘even’ dit artikel. Ik heb al wel bijna 2000 woorden vandaag geschreven aan mijn paper, dus dat gaat prima! Ach, dat boek ligt er zo ook nog wel, toch? 😉

Van de week zag ik op de blog van Hester een leuke tag voorbij komen die ik nog niet kende: de van 10 tot 1 tag. Het is een flinke tag, maar het leek me wel leuk om deze te doen. Zeker nu mijn volgers- en bezoekersaantallen langzaam aan het stijgen zijn – en dat vind ik zó leuk! – leek het me leuk om wat meer over mezelf te vertellen aan de hand van deze tag.
Aan de hand van 55 punten vertel ik wat meer over mezelf. Het loopt per item steeds af van 10 tot 1. Je ziet het vanzelf trouwens, kijk maar mee…!

10 dingen over mijzelf 
1. Ik vind mijn werk als postbezorger erg leuk, maar ik vind het zó irritant als er van die nutteloze pakketjes bij zitten van de postcode loterij waarvan je weet dat de meeste mensen ze toch meteen weer weggooien…

SAM_6030
Zoals deze dingen, die ik morgen moet bezorgen.
Ze zijn leuk hoor, maar er zit bijna niets in en toch zijn ze onhandig…

2. Ik luister de laatste tijd veel naar Sarah McLachlan. Ik ken gek genoeg nog steeds maar een paar liedjes helemaal (bijvoorbeeld deze, prachtig!) en bij de rest denk ik steeds ‘oh ja, hoe ging het ook alweer?’
3. Mijn muzieksmaak is sowieso erg uitgebreid. Ik word trouwens heel rustig van muziek van Enya, terwijl ik juist helemaal opgefokt word van Enigma (dat zou dan ‘vergelijkbaar’ moeten zijn).
4. Ik hou niet van uitgaan. Ik vind wat drinken met vrienden of lief heel gezellig, ik vind het heerlijk om naar de film te gaan en daarna nog een drankje te doen en ik vind het soms ook wel leuk om naar een feestje te gaan, maar ik ben geen ‘feestbeest’ dat iedere avond uitgaat.
5. Sinds ik begonnen ben aan mijn master, heb ik al meer boeken gelezen dan ik me kan herinneren. Ik heb er in mijn bachelor ook een hoop gelezen, maar dat was niet één boek per week (!) zoals nu.

SAM_6033
Dit boek van ongeveer 350 pagina’s moet ik voor donderdag lezen, ik heb dus nog een week (en had eigenlijk twee weken), maar ben nog niet begonnen. Oeps…

6. Als ik mijn laptop opnieuw opstart moet ik ‘m vaak 3 of 4 keer opnieuw opstarten omdat mijn internet dan niet werkt. Heel erg irritant!
7. Toen ik klein was zat ik op jazzballet. Daar kan ik me nu echt helemáál niets meer bij voorstellen!
8. Ik draag geen make-up. Ik vind alles vervelend en het kost zoveel tijd. Ik vind naturel veel mooier bij mezelf, hoewel ik bij anderen make-up altijd wel erg leuk vind. Ik vind het ook leuk om erover te lezen op andere blogs, hoewel ik nooit een echte ‘beautyblog’ zou gaan volgen denk ik.
9. Ik zie mezelf nog niet aan het werk gaan, hoewel ik dat na dit studiejaar waarschijnlijk wel van plan ben. Zo’n bizar idee!
10. Volgend jaar zomer gaan Johan en ik trouwen! De datum staat sinds gisteravond eindelijk vast en dat is zó spannend maar vooral ook zo leuk! (nee, ik ga het nog niet vertellen, haha!)

9 dingen die ik leuk vind 
1. Het sms’je dat ik iedere dag krijg als Johan weer naar huis komt na zijn werk. Ik vind het fijn dat hij eraan denkt om me dan een berichtje te sturen.
2. Een glimlach toveren op het gezicht van iemand door een (voor mezelf klein) compliment te geven.
3. Foto’s maken, ook al kan ik dat niet zo goed
4. Bloggen en blogs lezen
5. Lezen op mijn nieuwe e-reader (die ik sinds gisteren pas heb, maar ik vind het nu al fijn, haha!)

SAM_6031
Ja ja, met hip hoesje

6. Massages (ik hou ervan!)
7. Kaarsen, heel veel kaarsen en kaarsjes

SAM_6032

 

8. De kat van m’n buurman knuffelen. Ik hou niet zo van katten, maar Jip is wel een schatje. Er is nu trouwens een nieuwe kitten-liefde bijgekomen: Tommy, de kat van mijn zwager. Die is ook zó lief en ondeugend!
9. Goede cijfers halen als ik ergens hard voor heb gewerkt. Ik heb er eigenlijk een hekel aan dat ik een hoog cijfer haal als ik bijna niets heb gedaan (hoewel het wel fijn is om dan een hoog cijfer te halen natuurlijk haha, beetje dubbel gevoel).

8 dingen die ik niet leuk vind 
1. Strijken.
2. Tafels en stoelen in college die scheef staan. Ik kan daar niet tegen en moet die tafel meteen rechtzetten als ik eraan moet zitten.
3. Teveel herrie in de trein als ik wil studeren of gewoon muziek wil luisteren.
4. Mensen die niet doorlopen op het (bus/metro/trein)station.
5. Mensen die midden in de supermarkt gaan praten en boos kijken als je er dan langs wil. Ja hallo, ik leef ook nog en ik wil ook hier boodschappen doen ja. En nee, ik heb niet de hele dag de tijd!
6. Héél veel post moeten sorteren en moeten bezorgen als het koud is of regent. (of allebei) Net als Ikea-catalogussen en voordeelagenda’s van de Nationale Postcode Loterij. Bah.
7. Alle muziek van Avicii. Die kerel komt me mijn strot uit. Ik vind het echt vreselijk.
8. Als er niets leuks is op de radio en je geen zin meer hebt om een cd te draaien maar toch muziek aan wilt.

7 plekken waar ik graag kom 
1. Thuis.
2. Het huis van mijn ouders.
3. Goede vrienden en vriendinnen.
4. Leuke restaurantjes.
5. Vancouver (lekker in de buurt ook, detail)
6. Utrecht
7. De kerk

6 manieren om mijn hart te winnen 
1. Lief zijn en op z’n tijd romantisch (maar niet teveel, dan wordt het zo klef)
2. Lekker gek zijn
3. Heel veel lachen en grappen maken!
4. Geïnteresseerd zijn in wie ik ben en wat ik doe
5. Anders zijn dan ik en het niet altijd met me eens zijn. Ik kan niet zo goed tegen te onderdanige mensen die het altijd met je eens zijn.
6. Ehm… Knap (haha, niet heel belangrijk maar wel fijn) én trouw! Ja, dat is het! Ik kon even niets meer bedenken, haha. Trouw en eerlijkheid vind ik heel belangrijk.

5 plaatsen waar ik nog heen wil (als je meer wilt lezen over steden waar ik nog heen wil, klik hier)
1. Rome
2. Londen
3. New York
4. Madagaskar
5. Galapagos-eilanden

4 dingen of personen waar ik niet zonder kan 
1. Mijn vriend Johan
2. Mijn (schoon)familie en vrienden
3. Mijn laptop (oeps…)
4. Mijn Bijbel

3 van mijn lievelingsliedjes 
Zó, dat is nog eens een lastige! Ik kies er gewoon random 3 die ik momenteel (of altijd) héél mooi vind, want het wisselt bij mij nogal eens… 😉

1. Next to me – Ilse DeLange
2. Alles van Queen – ha, lekker breed! Vooral Bohemian Rhapsody vind ik mooi (ja, afgezaagd)
3. Omarm – in de versie van Wudstik. Dit vind ik momenteel echt waanzinnig mooi en zó ziek goed!

2 wensen (omdat ik de nummer 1 van Hester zo mooi vond heb ik die gejat, hihi, ik sluit me daar volledig bij aan)
1. Wereldvrede. Omdat dit niet zomaar gaat gebeuren wens ik (indirect) dat Jezus terugkomt
2. Lekker afgezaagd, maar het is wel zo: ik wens een gelukkig leven met allen die me lief zijn en dat wens ik ook voor jullie (:

1 laatste woord 
Hoera!

Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar een random feitje over jou! Vertel maar eens wat over jezelf: wie ben je, wat doe je en wat bracht/brengt je op mijn blog?
Oh en trouwens! Fijne Sinterklaas voor iedereen die het vandaag nog gaat vieren! (:

2 gedachtes over “10 tot 1

Geef een reactie

