Actueel: van alles wat

Het is weer dinsdag en dat betekent dat ik een artikel heb voor jullie uit de actualiteit.
Ik kon niet zo goed bedenken waar ik iets over wilde schrijven en dus is het een verzameling van allerlei dingetjes die interessant of leuk kunnen zijn. Ik hoop dat er iets leuks voor je bij zit! ūüėČ

– Ik schreef er al eerder een artikel over: Echte Penoze. Zondagavond hadden we Bijbelstudie en dus kon ik de aflevering niet kijken. Net keek ik de derde aflevering terug. Deze aflevering gaat over Eef Hoos, een nu 67-jarige man uit Den Haag die samenwerkte met allerlei grote criminelen en veel geld verdiende met zijn incassobedrijf Toetanchamon en met het maken en verkopen van bommen en het plegen van bomaanslagen. Hij was in de jaren ’80 een gevreesde crimineel. Het is een heftige aflevering maar erg interessant. Het is best een enge man trouwens, haha. Hier kun je deze en de andere afleveringen die al geweest zijn terugkijken. Aanrader!

– Ik kreeg van een studiegenoot die ook meewerkt aan het stageproject een filmpje door van professor Robert Bartlett. Hij geeft een college van ongeveer 45 minuten over de Middeleeuwen en over hoe Middeleeuwers allerlei zaken bekeken. Het is erg interessant en leuk om te kijken. Het is wel in het Engels en je moet er even voor gaan zitten. Het filmpje kun je hier bekijken.

– Kijk, vooral als je het nog niet gezien hebt, nog eens even naar dit filmpje. Het is de auditie van Wudstik bij The Voice. Ik weet dat veel mensen een hekel hebben aan The Voice en dat mag best, maar dit is prachtig en dit moet je even horen. Dus. Ja, jammer van het commentaar en gegil. Maar h√©. Wudstik. ‚̧

РOp nu.nl staan altijd van die opmerkelijke nieuwsartikelen! Vandaag zag ik er weer een aantal, die kun je hier (over een Brabantse babyverwisseling), hier (over Gerard Joling en plastische chirurgie Рik ben benieuwd wat hij heeft laten doen, zeker na het lezen van dit artikel, haha) en hier (over een vrouw die haar laatste strike gooit; op deze site staat ook een filmpje; het is zó bizar om te zien, echt heel erg Amerikaans, haha!) lezen.

РVoor het geval je even niets te doen hebt en dol bent op random feitjes waarvan je je afvraagt wat je met die kennis moet: hier kun je je hart ophalen!

РOmdat het net december is: een overzichtje met de (naar mijn mening) leukste en interessantste blogs die ik in november schreef: klik, klik, klik, klik, klik en klik.

РEn als je wilt weten waarom Sinterklaas eigenlijk een maf feest is, dan raad ik je aan om dit filmpje te kijken, dat ik vanochtend op één van mijn favoriete blogs las.

Ik wens je een fijne dinsdag toe! Ik ga nog even verder met filmpjes kijken (het filmpje van Robert Bartlett heb ik nog maar een klein stukje gekeken, maar ik wilde het toch delen omdat ik het nu al zo leuk en boeiend vind) en ik ga verder rustig aan doen en lekker wat slapen. Vanavond komen mijn schoonouders en zwagers op bezoek en vieren we hier Sinterklaas. Wat betekent dat ik alsnog rustig aan kan doen en lekker cadeautjes uit kan pakken. Dat komt dus helemaal goed! Morgen kun je hier dus een artikel verwachten over de Sinterklaas-cadeautjes denk ik zo (:

3 gedachtes over “Actueel: van alles wat

  1. Leuk artikel! Echte Penoza heb ik ook gekeken zondag en blijf het echt een heel aparte serie vinden, soms ook heel bizar. Die mensen praten alsof het zo normaal is wat ze allemaal gedaan hebben in het leven, en ik zit echt op het puntje van mijn bank te kijken met mijn mond open..

Geef een reactie

